ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΤΟ KNOW-HOW ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΑΝΑΤΡΟΠΗ», 16-03-2017)

0
Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού δημοπρατείται πλέον και όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις έχουμε κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Ανησυχούν φυσιολογικά για το μέλλον τους, διότι με δεδομένη την έλλειψη συγκοινωνιακών έργων στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα που τρέχουν τώρα, το μέλλον της εταιρίας είναι άδηλο.
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι δεν ιδιωτικοποιείται η εταιρία.
Προσωπικά πιστεύω ότι η παραχώρηση πρέπει να προχωρήσει. Ταυτόχρονα όμως δεν πρέπει να χαθεί ένα σημαντικό KNOW-HOW που έχει η εταιρία τόσο στη διαχείριση αυτοκινητοδρόμων όσο και στην κατασκευή οδικών έργων.
Προτείνω λοιπόν η Εγνατία Οδός να λειτουργήσει και ως Συντονιστική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων τώρα μάλιστα, που παραδίδονται άμεσα και οι υπόλοιποι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι.
Ο συντονισμός αυτός κρίνεται απαραίτητος  από τη στιγμή που οι παραχωρησιούχοι είναι διαφορετικοί, ενώ πάντα πρέπει να υπάρχει από την πλευρά της πολιτείας επίβλεψη της σύμβασης.
Θα μπορούσε επίσης να αναλάβει και το ρόλο που έχει σήμερα το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Με την έναρξη σε λίγα χρόνια της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ, πιθανώς της θαλάσσιας συγκοινωνίας, αλλά και με την είσοδο στην αγορά νέων παικτών μαζί με τον ΟΑΣΘ,  η ύπαρξη ενός οργάνου με σημαντική τεχνογνωσία κρίνεται απαραίτητη.
Οπωσδήποτε, επίσης, πρέπει να μελετηθεί σε βάθος η δυνατότητα ενο ποίησης της εταιρίας με την ΕΡΓΟΣΕ και την Αττικό Μετρό. Θα δημιουργηθεί, έτσι,  μια νέα εταιρία με πολύ μεγάλες δυνατότητες, ικανή να αναλάβει μεγάλα έργα.
Να μια μεγάλη μεταρρύθμιση που θα μπορούσε να υλοποιήσει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
.