ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «MYPORTAL.GR» (16-11-2017)

Είστε αισιόδοξος πως μπορεί να κλείσει η 3η αξιολόγηση εγκαίρως;
Η 3η αξιολόγηση δεν μπορεί να κλείσει εγκαίρως γιατί από τα 95 προαπαιτούμενα έχουν ολοκληρωθεί περίπου 20. Η καθυστέρηση της κυβέρνησης και των υπουργών της είναι παροιμιώδης και προφανώς πλήττει για μία ακόμη φορά την προσπάθεια σταθεροποίησης της οικονομίας.
Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν κατανοεί πως λειτουργεί η αγορά και η οικονομία.
Η χρονοτριβή και η ολιγωρία τροφοδοτεί κύκλους αβεβαιότητας και στασιμότητας στον ιδιωτικό τομέα και στις επιχειρήσεις, οι οποίες την ίδια στιγμή καλούνται να αντιμετωπίζουν, με συνέπεια, τις υπέρογκες υποχρεώσεις τους στο κράτος.
Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχει επιδείξει πολλές φορές την αδυναμία της να κατανοήσει τα προβλήματα της πραγματικής οικονομίας. Το «μάρμαρο» της αβελτηρίας της το πληρώνει κατεξοχήν ο ιδιωτικός τομέας.

 

Λένε πολλοί πως ο πρωθυπουργός έχει κάνει στροφή στον ρεαλισμό και με την πολιτική του, σας αναφέρω ενδεικτικά τη συνάντηση με Τραμπ ή τη στόχευση για επενδύσεις, και απευθύνεται στο ακροατήριο και με την ατζέντα της ΝΔ. Τι απαντάτε;
Εάν στροφή στον ρεαλισμό σημαίνει ότι προσπαθεί να εφαρμόσει το 3ο μνημόνιο, το οποίο έφερε στην χώρα μετά τους επικίνδυνους χειρισμούς του πρώτου εξαμήνου του 2015, τότε συμφωνώ.
Μιλάτε για στόχευση στις επενδύσεις. Διαφωνώ πως ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση του έχουν μία τέτοια προτεραιότητα. Θεωρώ ότι γνωρίζετε τα προβλήματα με την επένδυση του χρυσού στην Χαλκιδική, καθώς και στο Ελληνικό.
Προσωπικά βλέπω το τελευταίο διάστημα ενδείξεις αποεπένδυσης στη χώρα.
Η οικονομική ύφεση, η μείωση της κατανάλωσης, η γραφειοκρατία, αλλά και οι ιδεοληψίες της κυβέρνησης ήταν οι λόγοι που οδήγησαν την Ελαϊς – Unilever, την Froneri της Nestle και την Al Rayyan, τον κρατικό επενδυτικό όμιλο του Κατάρ, να βάλουν πρόσφατα «λουκέτο» σε τμήμα των δραστηριοτήτων τους στη χώρα.
Το τελευταίο κρούσμα αποεπένδυσης είναι η ανακοίνωση για την παύση δραστηριοτήτων στο ιστορικό εργοστάσιο της πρώην Πίτσος στην Αθήνα, για το οποίο μάλιστα η κυβέρνηση οφείλει εξηγήσεις εάν αυτή η εξέλιξη παραβιάζει την παλαιότερη συμφωνία συμβιβασμού μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του ομίλου Siemens.
Όσο για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, είναι πολύ πρόωρο να μιλήσουμε για τα αποτελέσματα της συνάντησής του με τον κ. Τραμπ. Ο χρόνος θα δείξει πόσο ωφελημένη ή όχι θα βγει η χώρα από αυτές τις διεθνείς πρωτοβουλίες ή εάν αυτή η κινητικότητα εντάσσεται σε ένα σχέδιο ενίσχυσης του ηγετικού του προφίλ, ενόψει εσωτερικών πολιτικών εξελίξεων.
Η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν κάνει στροφή προς το κέντρο και αυτό θα είναι το στίγμα και του συνεδρίου του Δεκεμβρίου. Μήπως έτσι μένουν εκτεθειμένα τα δεξιά, όπως ανησυχούν κάποιοι;
Την πολιτική καλό είναι να την βλέπουμε ως χώρο για λύση προβλημάτων και να μην κρυβόμαστε πίσω από προκατασκευασμένες πολιτικές «πινακίδες». Βέβαια, ο τρόπος που προσεγγίζονται τα προβλήματα έχει και ιδεολογικό περιεχόμενο. Παραδείγματος χάριν, αλλιώς βλέπει ένας κρατιστής το δημόσιο και διαφορετικά ένας φιλελεύθερος. Άλλη είναι η ματιά στα κοινωνικά θέματα ενός ανθρώπου υπέρμαχου των ατομικών δικαιωμάτων, ανεξάρτητα από την επίπτωσή τους στον κοινωνικό ιστό και διαφορετική ενός κοινωνικά συντηρητικού.
Το στίγμα λοιπόν της Ν.Δ. θα δοθεί συνολικά από τις θέσεις της στα επιμέρους προβλήματα.
Εν πάση, όμως, περιπτώσει η Ν.Δ. είναι μια μεγάλη λαϊκή φιλελεύθερη παράταξη που θέλει να απελευθερώσει την οικονομία από τα δεσμά του κρατισμού, παίρνοντας ταυτόχρονα μέριμνα για τους περισσότερο αδύναμους.
Γιατί ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας ασχολείται με την πολιτική, σε μία εποχή κρίσης και απαξίωσης της πολιτικής; Τι διαφορετικό μπορεί να δώσει η δική σας παρουσία και υποψηφιότητα;
Η ενασχόληση με την πολιτική αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι. Γνωρίζεις πρόσωπα, αποκτάς εμπειρίες και γνώσεις που διαφορετικά θα ήταν δύσκολο να αποκτήσεις.
Είναι, επίσης, ένα θαυμάσιο πεδίο δημιουργίας  στο οποίο ως επιχειρηματίας, καλύτερα επαγγελματίας μηχανικός θα έλεγα, μπορεί να βρει μεγάλη ηθική ανταμοιβή.
Επίσης, είναι σωστό ο καθένας, όπως και από όπου μπορεί, να ασχολείται με τα κοινά και να μην μένει απαθής θεατής, κάνοντας εκ του ασφαλούς και από μακρόθεν κριτική.
Τέλος, θα έλεγα και όσον με αφορά η εμπειρία μου από την αγορά λειτουργεί και ως ιμάντας μεταφοράς των προβλημάτων και των προσδοκιών της στην πολιτική σκηνή.
Είστε από αυτούς που ασκούν κριτική για την πορεία του Μετρό. Τι σας προβληματίζει; Δεν πιστεύετε ότι τα χρονοδιαγράμματα περί λειτουργίας το 2020 θα υλοποιηθούν;
«Τοπίο στην ομίχλη» θυμίζει η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης παρόλο που σήμερα θα έπρεπε να είναι περισσότερο ορατή από ποτέ η προοπτική της ολοκλήρωσής του.
Τα περισσότερα προβλήματα του έργου αντιμετωπίστηκαν την χρονική περίοδο από τα μέσα του 2012 έως το τέλος του 2014.
Ενδεικτικά, θεσπίστηκαν οι διαιτησίες, παραδόθηκαν στον ανάδοχο οι σταθμοί Παπάφη, Ν. Ελβετίας και Αμαξοστάσιο, εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 50 εκ. ευρώ για επιπλέον αρχαιολογικές εργασίες, παραδόθηκε το 50% των έργων πολιτικού μηχανικού, ξεκίνησε η επέκταση προς Καλαμαριά και άρχισε η εκπόνηση μελετών για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά.
Παρέμεινε προς διαχείριση από την σημερινή κυβέρνηση μόνο το ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου, για τον οποίο υπήρχε έτοιμη λύση από το 2013 για προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και επανατοποθέτηση του 87% αυτών στο σημείο που βρέθηκαν.
Ήδη όμως από τις αρχές του 2013 ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης είχε αρχίσει να αντιδρά στην παραπάνω λύση, συνεπικουρούμενος από τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ και ορισμένους αρχαιολόγους του Υπουργείου Πολιτισμού.
Χάθηκαν πάνω από 2,5 χρόνια και το Μετρό δυστυχώς θα παραδοθεί το 2022 κολοβό μέχρι το Συντριβάνι.
Η πολύπαθη Βενιζέλου θα μπορέσει να τελειώσει αργότερα με πολλές δεκάδες εκατομμύρια επιπλέον κόστος.
Η «τρύπα Μπουτάρη» στην Βενιζέλου στοιχειώνει την πόλη και οι εργασίες στον σταθμό, που θα οφείλονται στον ανασχεδιασμό του, θα προκαλέσουν νέο κυκλοφοριακό έμφραγμα στο κέντρο και συνέχιση της εμπορικής απαξίωσης της περιοχής.