0


Αν καιτο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θεωρείται παραγωγικό Υπουργείο, τοέργο του έχει μια μεγάλη κοινωνική διάσταση. Δεν αναφέρομαι, βέβαια μόνο στηβελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών με την μείωση του χρόνου τωνμετακινήσεων, την μείωση του αριθμού των δυστυχημάτων και την βελτίωση τωνπεριβαλλοντικών συνθηκών.

Ούτεστη συμβολή του στην μείωση της ανεργίας με τους χιλιάδες εργαζομένους πουαπασχολούνται στα εργοτάξια των δημοσίων έργων και τις έμμεσες θέσεις εργασίαςπου φυσιολογικά δημιουργούνται παράλληλα.

Αναφέρομαιστη συμβολή του στη βελτίωση της προσβασιμότητας για τα ʼτομα με Αναπηρίες, τησυμμετοχή του στις αρχαιολογικές ανασκαφές και βέβαια την, μέσω της εταιρίας«Κτιριακές Υποδομές ΑΕ», συμμετοχή του στη δημιουργία κοινωνικών υποδομών.

Στοχεύονταςσε έργα για όλους, κατασκευάζουμε τις πλέον σύγχρονες υποδομές και εφαρμόζουμεπολιτικές στα μέσα μαζικής μεταφοράς ενάντια στο φαινόμενο του κοινωνικούαποκλεισμού. Με αφετηρία το μετρό της Αθήνας και με σχετική πρόβλεψη για τομετρό της Θεσσαλονίκης, έχουμε ενσωματώσει πλήρως τεχνικές προδιαγραφές, οιοποίες επιτρέπουν στα ʼτομα με Αναπηρία να χρησιμοποιούν καθημερινά τα δημόσιαμέσα για τις μετακινήσεις τους. Ειδικές πινακίδες, διαγραμμίσεις, κυλιόμενεςκλίμακες, ανελκυστήρες, ηχογραφημένες ανακοινώσεις, «οδηγοί τυφλών» και μιασειρά ακόμη από προβλέψεις, ανοίγουν στα ʼτομα με Αναπηρία ένα παράθυρο στονκόσμο.

Δενείναι ωστόσο μόνο αυτή η κοινωνική διάσταση του έργου του Υπουργείου Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων σε σχέση με τα ʼτομα με Αναπηρία, καθώς η εταιρία«Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» κατασκευάζει και εξοπλίζει κατάλληλα όλες τις σχολικέςμονάδες ειδικής αγωγής  (με Ειδικά θρανία, Ειδικά καθίσματα,Ορθοστάτες, Αναπηρικά αμαξίδια κά.), παρακολουθώντας τις τρέχουσεςτάσεις της Παιδαγωγικής επιστήμης. Διδακτήρια που εξασφαλίζουν σε επίπεδοεγκαταστάσεων τις καλύτερες δυνατές εκπαιδευτικές συνθήκες στα ʼτομα μεΑναπηρία είναι σήμερα μια πραγματικότητα.

Παράλληλα,οι «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» κατασκευάζουν και αναβαθμίζουν δεκάδες σχολικάσυγκροτήματα σε όλη τη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τεχνολογίες καιπρωτίστως τις προδιαγραφές ασφάλειας. Ακόμη περισσότερο, οι νέες σχολικέςυποδομές έρχονται να μειώσουν τη διπλοβάρδια και μαζί και τις κοινωνικέςανισότητες.

Εκτόςαπό την εκπαίδευση, κατασκευάζουμε σεσυνεργασία ως προς τη σκοπιμότητα με το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας, υποδομέςυγείας με όχημα τις «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ», τον νέο δημόσιο κατασκευαστικόφορέα, ο οποίος προέκυψε από τη συγχώνευση του ΟργανισμούΣχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ ΑΕ) με τη Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομείων(ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ).

Στην ίδιακατεύθυνση, στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και στη ΓενικήΓραμματεία Δημοσίων Έργων, συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώςΠολιτισμός και Υποδομές μπορούν να συνυπάρξουν. Εδώ και αρκετά χρόνια ειδικάόσον αφορά στην αρχαιολογία, οι ανασκαφές και οι αποκαλύψεις ευρημάτων έρχονταιως συνέπεια, κυρίως, της δημιουργίας των οδικών αξόνων και των έργων μετρό.

Από τημια έως την άλλη γωνία της Ελλάδος, η κατασκευή των έργων φέρνει στο φωςμεγάλης σημασίας αρχαιολογικά ευρήματα.

Από τοΜΕΤΡΟ της Αθήνας έως την οδό προς την Σπάρτη που κατασκευάζεται επάνωστον αρχαίο δρόμο τον οποίο ακολουθούσαν οι Σπαρτιάτες όταν πήγαιναν στηνΑρχαία Ολυμπία και από του προϊστορικούς οικισμούς στη Νίκη στο Νομό Φλώριναςέως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι κατασκευές των Υποδομών λειτουργούν ωςβατήρας ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Για παράδειγμα,στο μετρό της Θεσσαλονίκης έχουμε διαθέσει από πόρους του ΕΣΠΑ 90 εκατομμύριαευρώ και έχουν ακόμη εγκριθεί άλλα 43 εκατομμύρια ευρώπερίπου. Σχεδιάζουμε, μάλιστα, την κατασκευή δυο σταθμών που θα αποτελούνστην ουσία Μουσεία.