ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (4-3-2013)

Αρχικά πρέπει να καθορίσουμε το ευρύτερο πλαίσιο μέσα στο οποίο οφείλουμε όλοι να πάρουμε τις αποφάσεις μας.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι η πόλη μας, όλο το πολεοδομικό της συγκρότημα είναι πρωταθλητής στην ανεργία. Και αναφερόμαστε σε μια πόλη που βασίσθηκε  τις προηγούμενες δεκαετίες στη βιοτεχνία, τη βιομηχανία, αλλά και την πρωτογενή παραγωγή της Κεντρικής Μακεδονίας. Μια πόλη που έχει οργανισμό τουριστικής προβολής και δεν είναι τουριστικός προορισμός. Μια πόλη που έχει σε απόσταση αναπνοής το χώρο που έζησε ο Μέγας Αλέξανδρος και τον τάφο του Φιλίππου. Μια πόλη που έχει μια αρχαία αγορά σε μεγάλη έκταση και η οποία δυστυχώς δεν έχει επίσης αξιοποιηθεί τουριστικά.
Στο ίδιο πλαίσιο πρέπει επίσης να τοποθετήσουμε και την παραδοσιακή μας τάση να χωριζόμαστε σε στρατόπεδα όταν πρόκειται για δράσεις αναπτυξιακές στην πόλη.
Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς.  Παραχώρηση λιμανιού.  Εξωτερική περιφερειακή. Υποθαλάσσια. Μετεγκατάσταση ΔΕΘ.  Πάντα  καταφέρνουμε να μην συμφωνούμε.  Στο τέλος πολιτικοποιείται η διαμάχη και ταέργα δεν γίνονται.
Έρχομαι τώρα στο ΜΕΤΡΟ.  Αναφερόμαστε βέβαια σε ένα έργο το οποίο αφορά σε όλο το νομό και όχι μόνο το Δήμο Θεσσαλονίκης.  Να θυμόμαστε επίσης ότι στο μέλλον περισσότερο  θα αφορά στις Δυτικές Συνοικίες και λιγότερο στο κέντρο.
Είναι επίσης ένα έργο που σε πλήρη ανάπτυξη θα απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους. Σήμερα εργάζονται 350, ενώ θα μπορούσε, αν η ανάδοχος Κοινοπραξία ξεπεράσει τα προβλήματά της, να μιλάμε για χίλιους χωρίς να παίρνουμε υπόψη τους εργαζομένους στις αρχαιολογικές ανασκαφές.
Παραλάβαμε βέβαια  ένα έργο με προβλήματα.  Τα ξεπερνάμε με μεγάλη προσπάθεια, υπομονή και επιμονή.  Ήδη παραδώσαμε στον εργολάβο τους σταθμούς στο Παπάφη, στην Μαρτίου, στη Νέα Ελβετία και τελείωσαν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στο Βόρειο τμήμα της Αγίας Σοφίας και στο Βαρδάρη.
Βρισκόμαστε επίσης κοντά να βρεθεί η νόμιμη διαδικασία, μέσω διαιτησίας, ώστε να εξετασθούν ορισμένες οικονομικές απαιτήσεις του εργολάβου
Με απλά λόγια είμαστε στο τέλος του Γολγοθά και ξαφνικά από το πουθενά προκύπτει η Βενιζέλου.   Οι ανασκαφές φέρνουν στο φως ένα σημαντικό εύρημα.  Στεκόμαστε με σεβασμό απέναντι στην άποψη των αρχαιολόγων που μιλούν για σημαντική ανακάλυψη. Είναι όμως πιο σημαντική από τους ναούς στο Ασουάν που και εκείνοι αποσπάσθηκαν για  να γίνει το περιβόητο φράγμα. Η είναι πιο σημαντική αρχαιολογική ανακάλυψη από την αρχαία αγορά στη Θεσσαλονίκη που έχει διατηρηθεί ανέπαφη στο ίδιο σημείο αλλά αναρωτιέμαι πόσο  προσέφερε στην πόλη;
Μήπως η ανάδειξη του ζητήματος εκτός από μια ανιδιοτελή εμμονή και περιχαράκωση κρύβει και ψήγματα ιδιοτελούς επαγγελματισμού;
Βέβαια όπως οφείλαμε μελετήσαμε όλες τις πιθανές τεχνικές λύσεις για να παραμείνουν τα ευρήματα εκεί ακριβώς που βρέθηκαν χωρίς να γίνει απόσπαση.  Δεν υπάρχει όμως τεχνική λύση χωρίς να χρειασθούν απαλλοτριώσεις πολυκατοικιών, έκθεση σε κίνδυνο καθιζήσεων των γειτονικών κτιρίων και μεγάλες επιπλέον ανασκαφές που μπορεί να φέρουν στο φως επιπλέον ευρήματα.   Με απλά λόγια δεν πρόκειται για λύσεις που θα απαιτήσουν 2 – 3 χρόνια και κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.  Ουσιαστικά μιλάμε για ακύρωση του έργου.  Θυμίζω ότι στη Βενιζέλου, έως σήμερα, απαιτήθηκαν  περίπου τρία (3)  χρόνια για τις ανασκαφές.
Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω ότι το ΚΑΣ με απόφαση 17-0 αποφάσισε την μεταφορά του ευρήματος στο Στρατόπεδο του Παύλου Μελά ή αλλού.  Κανείς φυσικά δεν αμφισβητεί ότι το ΚΑΣ απαρτίζεται από επιστήμονες  διεθνούς βεληνεκούς, οι οποίοι έχουν αποδείξει σε  πολλές  περιπτώσεις την επιστημονική τους επάρκεια και την αγάπη τους για το επιστημονικό τους αντικείμενο και όσοι γνωρίζουν πόσο δύσκολη είναι η διαδικασία στο ΚΑΣ μπορούν εύκολα να κατανοήσουν τη σημασία της μηδεμιάς αντίρρησης .
Στέκομαι τώρα στο στρατόπεδο Παύλου Μελά όπου πρέπει να δημιουργηθεί Μουσείο για ΜΕΤΡΟ και όπου πρέπει κατά τη γνώμη μου να μεταφερθεί και το εύρημα.  Οφείλουμε να αναπτύξουμε τις Δυτικές συνοικίες.  Τους το οφείλουμε.  Η πόλη είναι ενιαία.  Άλλωστε μιλάμε για απόσταση 5 Λεπτών από το Βαρδάρη.  Φυσικά αν υπάρχει άλλη πρόταση ευχαρίστως να την ακούσουμε.  Δεν πρέπει όμως σε καμία περίπτωση να χωρίζουμε ταξικά την πόλη.

<span style=»font-fami