ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ 14ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (14η PRODEXPO) (3-10-2013)

Ομιλία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. ΣτράτουΣιμόπουλου, στο 14ο Συνέδριο για την ανάπτυξη και την αξιοποίηση της ακίνητηςπεριουσίας (14η PRODEXPO), στη θεματική ενότητα: «Μεγάλα έργα υποδομών:Στρατηγικός σχεδιασμός και υλοποίηση», την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου, στο ξενοδοχείο«Μεγάλη Βρεταννία».

Κυρίες και Κύριοι,

Οι υποδομές δεν μπορούν να απουσιάζουν από την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, ιδιαίτερα όταν τώρα καταγράφονται ορισμένες αρχικές θετικές ενδείξεις, που δημιουργούν προσδοκίες αρχικά σταθεροποίησης της οικονομικής κατάστασης και μεταγενέστερα ανάταξής της.

Παρά τις αντιξοότητες, σήμερα:

η υφεσιακή δυναμική αποκλιμακώνεται,
η χώρα προσεγγίζει την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος,
η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας ενισχύεται,
το επιχειρηματικό περιβάλλον ενδυναμώνεται,
το οικονομικό κλίμα βελτιώνεται
και φυσικά ενισχύεται η απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.

Για τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, οι υποδομές συνιστούν μέρος ενός ευρύτερου εθνικού σχεδιασμού, ο οποίος εξετάζει τις ωφέλειες, που μπορεί να προκύψουν σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα από την υλοποίησή  τους. Στο πλαίσιο αυτό, προσπαθούμε με επιμονή και υπομονή να εστιάσουμε στην επίλυση προβλημάτων και στην υλοποίηση όσοτο δυνατόν περισσότερων έργων, αξιοποιώντας σε πολύ μεγάλο βαθμό και τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία.

Ενδεικτικά, σας αναφέρω τους αυτοκινητόδρομους, τα έργα μετρό, ορισμένα από τα έργα που εκτελεί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, όπως και διάφορες παρεμβάσεις στα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας. Αυτό, ωστόσο που μας απασχολείπερισσότερο είναι, βέβαια, η υπεραξία που δημιουργούν οι υποδομές στις τοπικέςκοινωνίες, λόγος για τον οποίο βρίσκομαι σήμερα ανάμεσά σας.

Στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων πιστεύουμε ότι η κατασκευή των υποδομών δεν θα πρέπει να γίνεται αποσπασματικά, αλλά ως μέροςενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, το οποίο μεταξύ άλλων, θα δίνει δυνατότητες ανάπτυξης διαμετακομιστικών κέντρων, θα προσθέτει υπεραξίες στη γηκαι φυσικά θα ενισχύει τις τοπικές οικονομίες.

Στην κατεύθυνση αυτή, εντάσσουμε στο σχεδιασμό μας οδικά,σιδηροδρομικά, αεροπορικά και λιμενικά έργα, τα οποία θα αποτελούν μέρος όχιμόνο των εθνικών δικτύων, αλλά και των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφοράς,διευρύνοντας σε νέα πεδία τις εμπορικές και οικονομικές δραστηριότητες τηςχώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι ευκαιρίες για νέες επενδύσεις, οιοποίες προσφέρονται στον τομέα των Logistics,στρατηγικής σημασίας για την ελληνική οικονομία.

Σύμφωνα με σχετική μελέτη του ΣΕΒ, η συνεισφορά των Logistics στο ΑΕΠ είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώςυπολογίζεται στο 10% -12%, την ώρα που ο τομέας αυτός εμφανίζει ένα σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης, με δεδομένο ότι το ποσοστό χρήσης υπηρεσιών Logistics στην Ελλάδα.