«Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΤΑ ΕΡΓΑ» (Συνέντευξη στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος της Κυριακής» 7-7-2013)

Αυστηρή κριτική προς το δήμαρχο Θεσσαλονίκης για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τα μείζονα προβλήματα της πόλης, κυρίως στον τομέα των έργων με αφορμή και την αντιπαράθεση σχετικά με τα ευρήματα στο μετρό, ασκεί με τη συνέντευξή του στον «Αγγελιοφόρο της Κυριακής» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος. Μάλιστα, με απόλυτα κατηγορηματικό τρόπο υπογραμμίζει ότι ο σημερινός δήμαρχος «είναι μόνο λόγια, χωρίς να έχει να παρουσιάσει ουσιαστικό έργο στην πόλη» από τότε που ανέλαβε τη διοίκηση.

Παρατηρούμε τελευταία, με αφορμή το ζήτημα που δημιουργήθηκε στο σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου, η κόντρα σας με τον κ. Μπουτάρη να ανεβαίνει και πάλι σε υψηλά επίπεδα. Τι ακριβώς συμβαίνει; Γιατί δεν μπορεί να εξευρεθεί μία λύση;

Θεωρώ πρώτα από όλα υποχρέωση όσων ασκούν πολιτική να μη διστάζουν να αντιπαρατεθούν για να προωθήσουν τις απόψεις ή το σχεδιασμό τους. Πιστεύω λοιπόν ότι η στάση του κ. Μπουτάρη σε σχέση με τα ευρήματα που αποκαλύφθηκαν στο σταθμό της Βενιζέλου του μετρό αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για την εξέλιξη του έργου. Αυτήν τη στάση, λοιπόν, είμαι υποχρεωμένος να την αναδείξω και να την πολεμήσω.

Γιατί ο όρος «πολεμήσω»; Δεν υπάρχει σημείο συνεννόησης; Έπειτα από πολλές αλλαγές απόψεων, ο κ. Μπουτάρης πρόσφατα είχε αποδεχτεί την απόσπαση και τη μερική επανατοποθέτηση.

Βέβαια, είχε ξεκινήσει από την άποψη ότι «αν χρειαστεί, θα μπορούσαμε να ρίξουμε και πολυκατοικίες». Αδυνατώ να παρακολουθήσω τις αλλαγές στη στάση του. Καλύτερα είναι να μελετά σε βάθος τα θέματα, πριν αποφασίσει να κάνει δηλώσεις. Κατανοώ την επιθυμία του να κάνει πολιτική με ατάκες, περιδιαβαίνοντας από εκδήλωση σε εκδήλωση, αλλά το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στην πόλη και απαιτείται μεγάλη προσοχή, όταν προσεγγίζουμε θέματα που έχουν σχέση μαζί του.

Τι προτείνετε σε σχέση με το σταθμό στη Βενιζέλου;

Πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι η «Αττικό Μετρό» ακολουθεί τις εντολές του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο αποφάσισε «την απόσπαση των αρχαίων και τη μεταφορά τους στη Σταυρούπολη ή αλλού». Το «αλλού» μπορεί να είναι φυσικά και ο ίδιος ο σταθμός. Οι μελέτες του ΤΕΕ και του ΑΠΘ υπέδειξαν λύσεις βιώσιμες που επιτρέπουν την επανέκθεση τμήματος μεγαλύτερου του 65%.Βέβαια, πρέπει να δούμε τι θα αποκαλύψει και στη συνέχεια η αρχαιολογική σκαπάνη. Με απλά λόγια, σεβόμαστε τις αρχαιότητες, όπως και τη δουλειά των Ελλήνων αρχαιολόγων. Η λύση που θα δοθεί, όμως, πρέπει να έχει ως προτεραιότητα την κατασκευή του έργου με ταυτόχρονη ανάδειξη ενός σημαντικού τμήματος των αρχαίων. Πάντως, ο κ. Μπουτάρης δήλωσε ότι για τις αρχαιότητες της Βενιζέλου μόνον αν περάσετε πάνω από το πτώμα του, θα αφήσει να αποσπαστούν. Ο κ.Μπουτάρης είναι πολύ αδύνατος και δε θα έχουμε πρόβλημα, αλλά σας διαβεβαιώ ότι δε θα τον καταστήσουμε μάρτυρα, κάτι που πιθανώς να επιζητεί σκεπτόμενος τις επόμενες δημοτικές εκλογές.

Παρατηρώ ότι τις τελευταίες ημέρες κλιμακώνετε την αντιπαράθεσή σας με τον κ. Μπουτάρη. Μήπως είστε υπερβολικός;

Καθόλου υπερβολικός. Απλά θέλω να αναδείξω τη διαχρονική αντίθεση του κ. Μπουτάρη με πολλές αναπτυξιακές παρεμβάσεις για τη Θεσσαλονίκη. Η υποθαλάσσια είναι μόνον ένα παράδειγμα. Τώρα ακούω πάλι κάτι ψελλίσματα για το λιμάνι. Να δείτε που έβαλε «στο μάτι» τη διαδικασία της παραχώρησης.

Η σημερινή δημοτική αρχή βρίσκεται δυόμισι χρόνια στην εξουσία και μάλιστα με την εντολή του λαού της Θεσσαλονίκης…

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είναι αναγκαίο, αρχικά, να εξηγήσει ποια και πόσα έργα έχει δρομολογήσει με δικές του προσπάθειες όσο διοικεί. Δε μιλώ για παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης, αλλά για έργα, τα οποία σχεδίασε και έθεσε σε τροχιά υλοποίησης ο ίδιος. Μεγάλα έργα υποδομής δεν έχει προχωρήσει, ούτε και σχέδια, τα οποία μπορούν να αναβαθμίσουν καθολικά και καθοριστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών. Αντίθετα, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης τον θυμούνται για τα «βουνά» σκουπιδιών στις γειτονιές και για αμφιλεγόμενες πρωτοβουλίες, οι οποίες είναι εναρμονισμένες με τη δική του αισθητική και όχι αναγκαστικά με την κοινή γνώμη. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, θα πρέπει, επίσης, να μας εξηγήσει γιατί δεν προχώρησε στην υλοποίηση πολλών από τις εξαγγελίες του. Ενδεικτικά αναφέρω την πεζοδρόμηση της οδού Τσιμισκή, την επιδότηση πάρκινγκ, την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις σχολικές στέγες, την κατασκευή μητροπολιτικού πάρκου, τη ρύθμιση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, τη δημιουργία λαϊκών βιολογικών αγορών και νέου δικτύου ποδηλατοδρόμων, την αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον Καναδά, τις τουαλέτες ζώων στα πάρκα, τη δημιουργία εμπορικού κέντρου στους Λαχανόκηπους, τις μισθωμένες προβλήτες.
Τώρα, επειδή πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές, μάλλον θα προσπαθήσει να υλοποιήσει κάποια από τα παραπάνω. Έτσι, όμως, πρέπει να ασκείται σήμερα η πολιτική;
Για να μην είμαι, τέλος, άδικος, θα έλεγα ότι το μόνο που κατάφερε είναι να φέρει κάποιους Τούρκους και Ισραηλινούς τουρίστες.

Είσθε ιδιαίτερα επικριτικός προς το δήμαρχο της πόλης. Μη ξεχνάτε ότι τον κ. Μπουτάρη ψήφισαν και αστοί ψηφοφόροι. Πώς προσεγγίζετε αυτό το θέμα;

Ο κ. Μπουτάρης κινήθηκε με έναν τρόπο με τον οποίο κατάφερε να εγκλωβίσει ορισμένους αστούς του κέντρου, οι οποίοι θεωρούν ότι διαθέτει αισθητική, την οποία προτάσσουν έναντι του αποτελέσματος.
Φυσικά και θέλουμε ο Δήμαρχός μας να έχει αισθητική, να κινείται άνετα σε όλους τους χώρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, όμως, απαιτούμε να λύνει προβλήματα, να είναι μπροστάρης των αναπτυξιακών δυνάμεων της Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς, ο κ. Μπουτάρης είναι καλός στα λόγια, αλλά όχι στα έργα. Καλός σε ατάκες που τραβούν πάνω του τα φώτα της δημοσιότητος, αλλά χωρίς πρόγραμμα και μεθοδική δουλειά.

Επιμένω να σας υπενθυμίζω ότι ο κ. Μπουτάρης έχει δίπλα του και συνεργάτες με παράδοση στην τοπική αυτοδιοίκηση. Πώς τους βλέπετε ως ομάδα;

Με τα εσωτερικά της παράταξής του δεν επιθυμώ να ασχοληθώ, θυμίζω όμως ότι ο πυρήνας της είναι η «Πρωτοβουλία» που απαρτίζεται από ανθρώπους, οι οποίοι διαπνέονται από τον κρατισμό της δεκαετίας του ’80 και από τα παλαιά διλήμματα ΜΕΤΡΟ ή ΤΡΑΜ και είναι φυσικό να αντιμετωπίζουν τα θέματα που προκύπτουν από αυτή την πλευρά. Οι όποιες δυνάμεις ανήκουν στην παράταξή του και θέλουν και μπορούν να αναπτύξουν έναν άλλο βηματισμό, είναι στην κυριολεξία εγκλωβισμένες.

Τελικά είσθε λάβρος εναντίον του δημάρχου εφ’ όλης την ύλης. Να υποθέσουμε ότι η έντονα επικριτική σας στάση υποκρύπτει επιθυμία να είσθε υποψήφιος Δήμαρχος;

Πρώτιστο μέλημά μου, όσον αφορά στην Θεσσαλονίκη, είναι να προχωρήσουν τα έργα. Έτσι συνεργάζομαι με όλους όσοι είναι απαραίτητοι σ’ αυτή την προσπάθεια.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ακόμη και με τη σημερινή δημοτική αρχή προσπαθώ να συνεργαστώ μέσω της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου και για την κατασκευή των αποβαθρών, αν και όποτε υπάρξει θαλάσσια συγκοινωνία στο Θερμαϊκό.
Τα περί πιθανής δημαρχιακής υποψηφιότητας, αν και με τιμούν ιδιαίτερα και τα αντιμετωπίζω με την απαραίτητη προσοχή, δεν είναι του παρόντος και εν πάση περιπτώσει, υπάρχουν πολλοί ρόλοι μέσα από τους οποίους μπορώ να συμπορευθώ με τις παραγωγικές δυνάμεις της Θεσσαλονίκης.