ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΗΜΕΡΗΣΙΑ» (28-12-2013)

Ποιος είναι ο προγραμματισμός δημοπράτησης νέων δημοσίων έργων ανά τη χώρα για το 2014;Μπορεί να γίνει μία εκτίμηση του συνολικού προϋπολογισμού τους και να αναφερθούν κάποια που είναι ιδιαίτερα σημαντικά;

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι έτοιμο το2014 να δημοπρατήσει έργα. Αναμένουμε από το υπουργείο Ανάπτυξης να «ξεκλειδώσει» τις σχετικές διαδικασίες για την ένταξή τους στο νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης.

Ενδεικτικά αναφέρω τους οδικούς άξονες Παράκαμψης Γιαννιτσών, Ιωαννίνων -Κακαβιάς, Παράκαμψης Χαλκίδος, Περιφερειακής οδού Αλεξανδρούπολης, ενώ παράλληλα θα μπορούσαν να δημοπρατηθούν αστικά έργα, όπως είναι η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου και η υπογειοποίηση της διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών στην Μενεμένη Θεσσαλονίκης.

Τέλος, ένα σημαντικό έργο, η Γραμμή 4 στο μετρό στην Αθήνα, στο τμήμα Άλσος Βεϊκου- Ευαγγελισμός, έχει δυνατότητα προκήρυξης του Α΄ Σταδίου του διαγωνισμού. Συνολικά, αναφέρομαι σε έργα 2 δις ευρώ.

Πως αναμένεται να εξελιχθούν τα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας το 2014; Έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που υπήρχαν;

Σήμερα και μετά από διαπραγματεύσεις μηνών, οι συμβάσεις επανεκκίνησης των μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας έχουν κυρωθεί από την ελληνική Βουλή και αποτελούν νόμο του κράτους (Ν.4219/2013) ήδη από τις 11Δεκεμβρίου. Έχουμε, λοιπόν περάσει από τα λόγια στις πράξεις με έργα, τα οποία θα προσφέρουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Τολμήσαμε να λύσουμε ένα πρόβλημα, το οποίο χρόνιζε και αφορούσε μια εξαιρετικά σύνθετη διαδικασία, εξαιτίας της συμμετοχής σε αυτήν και των τραπεζών. Το 2014, λοιπόν, θα φέρει ένταση εργασιών στους  αυτοκινητόδρομους της χώρας με βάση τα χρονοδιαγράμματα, τα οποία είναι ιδιαίτερα σφιχτά. Αρκεί να σας αναφέρω ότι οι σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα θα είναι έτοιμες τον Ιούνιο του2015, μεταβάλλοντας τα δεδομένα στην οδική σύνδεση Αθήνας -Θεσσαλονίκης.

Ήσαστε ικανοποιημένος από την εξέλιξη των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης; Έχει διατηρηθεί ως έχει ο χρονικός ορίζοντας περάτωσης της βασικής γραμμής του έργου; Πότε αναμένεται έναρξη εργασιών στην επέκταση της Καλαμαριάς;

Γνωρίζετε ότι η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης είχε αποκτήσεις διαστάσεις αστικού μύθου για την πόλη, δημιουργώντας μια συλλογική απογοήτευση κάθε φορά που οι διαδικασίες για την ολοκλήρωσή του επιβραδύνονται. Γνωρίζετε, επίσης ότι παραλάβαμε ένα έργο «ημιθανές», το οποίο εκτελείται πλέον με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς και τουλάχιστον για το ανατολικό τμήμα της βασικής γραμμής πέρα από τα πανεπιστήμια, θα μπορούσε κανείς να πει ότι μπορεί να παραδοθεί το 2017. Όσον αφορά στο δυτικό μέρος, η ολοκλήρωσή του περνά μέσα από την επίλυση του προβλήματος με τις αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν στο σταθμό Βενιζέλου, εφόσον βέβαια ο κ. Μπουτάρης αποφασίσει να μην καθυστερήσει περισσότερο το έργο. Προσωπικά μάλιστα δεν θα διστάσω να συγκρουστώ με όποιον θέτει προσκόμματα σε ένα έργο πνοής για την πόλη.

Εκτός από τη βασική γραμμή, μέλημά μας είναι και οι επεκτάσεις και προς τις δύο πλευρές του πολεοδομικού συγκροτήματος. Το καλοκαίρι υπεγράφη η επέκτασή του προς την Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018. Επίσης, έχουν ξεκινήσει ήδη οι προκαταρκτικές εργασίες για ην επέκταση προς τη Σταυρούπολη. Όπως είναι γνωστό κατασκευαστικά οι επεκτάσεις των έργων μετρό ολοκληρώνονται σε μικρότερο χρόνο από τη βασική γραμμή.

Θα είσαστε υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη στήριξη της ΝΔ;

Γνωρίζω ότι αυτή η συζήτηση εξελίσσεται εδώ και καιρό κυρίως επειδή μέσα από τις δράσεις μου στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια, για να φέρω νέα έργα και πόρους στη Θεσσαλονίκη. Η προσπάθεια αυτή όμως είναι φυσιολογική κατάληξη της σχέσης μου με τη Θεσσαλονίκη, της οποίας είμαι «γέννημα – θρέμμα» και η οποία σφυρηλατήθηκε για δεκαετίες μέσα από τη συμμετοχή μου στην οικονομική και κοινωνική της ζωή.

Να κάνω τέλος σαφές ότι υπάρχουν πολλοί ρόλοι μέσα από τους οποίους μπορεί κάποιος να στηρίζει την πόλη του και αν στο μέλλον προκύψει για μενα κάποιος άλλος, δεν σκοπεύω να τον αρνηθώ. Δεν αρνούμαι τις μάχες και δε διστάζω να συγκρούομαι, ακόμη και αν γνωρίζω ότι γίνομαι δυσάρεστος και όχι αρεστός.

Τι αφήνει στη Θεσσαλονίκη ως παρακαταθήκη σε έργα το 2013, που οδεύει προς το τέλος του;

Η Θεσσαλονίκη αποχαιρετά το 2013 πλουσιότερη σε παρεμβάσεις και προικισμένη με νέα έργα. Στους δώδεκα μήνες που προηγήθηκαν, δουλέψαμε με επιμονή και υπομονή στον τομέα αυτό, αξιοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία. Έτσι, γίνεται πράξη η αναβάθμιση της δυτικής Περιφερειακής οδού με την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων, η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου της ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συνεχίζεται η επέκταση του υφιστάμενου αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και ξεκίνησαν τα έργα βελτίωσης του οδικού άξονα Θέρμη -Γαλάτιστα και διαπλάτυνσης στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών.

Προσθέτουμε στο σχολικό χάρτη της Θεσσαλονίκης 14 σχολικά συγκροτήματα. Πέντε έργα από αυτά έχουν ήδη δημοπρατηθεί, ενώ προγραμματίζεται η δημοπράτηση άλλων 4 έργων. Παράλληλα, 5 έργα βρίσκονται σε φάση εκπόνησης Ήδη, δύο νέα έργα στην Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης παραδόθηκαν πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, για τις ανάγκες της οποίας αποστείλαμε 6.500 είδη εξοπλισμού σε 60 σχολικές μονάδες του νομού.

Παρά τις αντιξοότητες, στη διάρκεια του 2013 επιχειρήσαμε και μια σειρά από παρεμβάσεις, με στόχο την ανάδειξη σημείων ταυτότητας της Θεσσαλονίκης. Στο κτιριακό συγκρότημα του Αγίου Μηνά ξεκίνησαν οι διαδικασίες αποτύπωσής του, βασική προϋπόθεση για κάθε μελλοντική προσπάθεια αξιοποίησής του και ανάδειξης του ιστορικού ναού. Εξασφαλίσαμε τους πόρους για την εκπόνηση των μελετών για  την  ανάδειξη των Αρχαιοτήτων της Πλατείας Διοικητηρίου με παράλληλη δημιουργία εκεί ενός μεγάλου πάρκου. Βάλαμε πλώρη για να επιστρέψουν τα καραβάκια στο Θερμαϊκό.

 

Συνέντευξη στον κ. Δημήτρη Διαμαντίδη