ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΥΛΑΙΑΣ – ΧΟΡΤΙΑΤΗ (ΜΑΡΤΙΟΣ 2013 – ΤΕΥΧΟΣ 06)

Κύριε Σιμόπουλε, πόσο εύκολο είναι σήμερα σε εποχές μνημονίου να προχωρούν δημόσια έργα στη χώρα μας;
Το μνημόνιο δημιούργησε σημαντικά προβλήματα σε αρκετά μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες, οι οποίες δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Τα προβλήματα αυτά σταδιακά επιλύονται, είτε με υποκαταστάσεις εργολάβων είτε με επαναδημοπρατήσεις έργων. Βέβαια, υπάρχουν και έργα, τα οποία ήταν σταματημένα λόγω γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και τα οποία σταδιακά επανεκκινούμε.  Όσον αφορά στη χρηματοδότηση των έργων, αυτά που εκτελεί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων έχουν εξασφαλισμένους πόρους είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το JESSICA και άλλα.
Είπατε στην ομιλία σας στο Πανόραμα ότι στη ζωή όπως και στην πολιτική χρειάζεται πάθος.Αρκεί αυτό για να είναι κανείς αποτελεσματικός; Ή χρειάζονται και άλλα προσόντα;
Το πάθος είναι βασική παράμετρος επιτυχίας σε κάθε ανθρώπινη δράση, ειδικά αν αυτή αφορά στην πολιτική. Ταυτόχρονα όμως, πρέπει να συνδυάζεται με γνώση του αντικειμένου, επιμονή, υπομονή, δυνατότητες σχεδιασμού  και συντονισμού, αλλά κυρίως με διάθεση ανάληψης ευθυνών, κάτι το οποίο πιστεύω απόλυτα ότι έλειπε σε ένα βαθμό από ορισμένες προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες. Ας θυμηθούμε επίσης κ. Οικονόμου στο σημείο αυτό τον MAX WEBER, ο οποίος ανέφερε ως αποφασιστικής σημασίας ιδιότητες ενός πολιτικού το πάθος, το αίσθημα ευθύνης και την αίσθηση του μέτρου, και συμπληρωματικά και ως απόρροια των προηγουμένων την έλλειψη ματαιοδοξίας. Ως πάθος χαρακτηρίζουμε εδώ τη γνήσια και παράφορη ανθρώπινη αφοσίωση σε μια υπόθεση, η οποία για τον πολιτικό μπορεί να αφορά εθνικούς, ανθρωπιστικούς, κοινωνικούς, ηθικούς, πολιτιστικούς και θρησκευτικούς σκοπούς ή μπορεί να βασίζεται στην επιθυμία για εξυπηρέτηση ορισμένων, σχετικών με την καθημερινότητα, στόχων. Χωρίς λοιπόν, την ύπαρξη κάποιας υπόθεσης και μιας ακολουθούμενης πίστης, ο πολιτικός δεν μπορεί να αφήσει έργο, ενώ επισκιάζονται σχετικά εύκολα ακόμα και οι μεγαλύτερες πολιτικές του επιτυχίες.
Πόσο έτοιμοι είναι οι δήμοι με μελέτες για να απορροφήσουν κονδύλια;
Υπάρχουν Δήμοι που έχουν αυτή τη δυνατότητα και άλλοι όχι. Οι πρώτοι στηρίζονται κυρίως σε δημάρχους,«μυρμήγκια» τους αποκαλώ, οι οποίοι προσπαθούν και βρίσκουν συνεχώς πόρους και ωριμάζουν μελέτες, βασική προϋπόθεση για ένταξη οποιουδήποτε έργου σε κοινοτική χρηματοδότηση. Σ΄ αυτούς ανήκει φυσικά και ο Δήμαρχος Πυλαία- Χορτιάτη. Υπάρχουν και άλλοι όμως, οι οποίοι εξαντλούν τις δυνάμεις τους σε ένα ανεδαφικό διεκδικητισμό, χωρίς περιεχόμενο, ενώ οι ίδιοι δεν φροντίζουν να είναι έτοιμοι κυρίως, με μελέτες.
Ανακοινώσατε πρόσφατα σειρά 30 σχολείων που θα κατασκευασθούν στο νομό Θεσσαλονίκης. Πόσο αντιμετωπίζεται έτσι η διπλοβάρδια; Τι άλλο σχεδιάζεται σε αυτόν τον τομέα;
Αντιμετωπίζουμε έτσι την διπλοβάρδια,αλλά απαιτούνται ακόμη σημαντικά βήματα κυρίως στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Επίσης, δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός της ύπαρξης αιθουσών, ακόμη και νηπιαγωγείων, σε υπόγεια και σε εντελώς ακατάλληλα κτίρια. Στον τομέα των ειδικών σχολείων πρέπει μάλιστα να σταθούμε ιδιαίτερα, τονίζοντας ότι ορισμένοι δήμαρχοι οφείλουν να δείξουν ιδιαίτερη ευαισθησία.
Για τα αντιπλημμυρικά έργα της Θεσσαλονίκης, ποια είναι τα έργα που έχουν σχεδιαστεί και μπορεί να ξεκινήσουν σχετικά γρήγορα;
Τα αντιπλημμυρικά έργα της πόλης είναι έργα για όλη τη Θεσσαλονίκη και έτσι τα αντιμετωπίζουμε. Ήδη, εξασφαλίσαμε πίστωση, από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μάλιστα, για το Χαλίλ Ντερέ. Υπάρχουν βέβαια, θέματα με την περιφερειακή τάφρο Θεσσαλονίκης, αλλά και εκεί οι υπηρεσίες μας συνεργάζονται συνεργάζονται με το Δήμο για την εξεύρεση λύσης.

Και κάτι για το δήμο μας: Πως βλέπετε μέχρι στιγμής τη συνεργασία σας με το δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη και το δήμαρχο Ιγνάτιο Καϊτεζίδη;
Η απάντηση στο ερώτημά σας είναι απλή. Συνεργαζόμαστε άριστα, οι υπηρεσίες του Δήμου ανταποκρίνονται άμεσα και γι αυτό άλλωστε έχουμε ήδη σημαντικά αποτελέσματα στο θέμα της σχολικής στέγης, της αντιπλημμυρικής προστασίας και των ασφαλτοστρώσεων. Τέλος πιστεύω, ότι η συνεργασία αυτή θα συνεχισθεί προς όφελος βέβαια των πολιτών του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη.