ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΤΟBACCO CONSULTING» (Τεύχος Μαρτίου 2013)

Τα βλέμματα όλων τις τελευταίες μέρες είναιστραμμένα στο μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω των αρχαίων που βρέθηκαν στο σταθμόΒενιζέλου. Πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να τιναχθείτο έργο στον αέρα και ποια είναι η δική σας τοποθέτηση επί του θέματος;

Κυρία Αλεξίου, βρήκαμε το μεγαλύτερο έργο που εκτελείται σήμερα στη χώρα, και το σημαντικότερο ίσως που έχει γίνει ποτέ στην πόλη, ετοιμοθάνατο. Το βάλαμε στην εντατική και το κρατήσαμε στη ζωή.Με πολύ κόπο, επιμονή και υπομονή, παραδίδουμε τους περισσότερους σταθμούς στην κοινοπραξία, ενώ είμαστε κοντά στην εξεύρεση νομικής λύσης, μέσω διαιτησίας,για την εξέταση όποιων -και τονίζω τη λέξη όποιων- από τα αιτήματα της κοινοπραξίας μπορεί να κριθούν εύλογα. Βρισκόμαστε τώρα μπροστά σε ένα εμπόδιο που αν δεν το ξεπεράσουμε, θα αποτελέσει ταφόπλακα για το έργο. Σέβομαι απόλυτα την αξία των ευρημάτων, την ιστορία της πόλης και τη σημασία της ιστορικής μνήμης. ‘Aλλωστε οι λαοί για να έχουν μέλλον πρέπει να έχουν μνήμη. Δεν υπάρχει όμως τεχνική λύση ενσωμάτωσης των ευρημάτων στο σταθμό. Ταυτόχρονα δεν μπορεί να καταργηθεί ο σταθμός, διότι θα έχουμε ένα έργο κουτσουρεμένο, ενώ ο ανασχεδιασμός του θα το πάει χρόνια πίσω.  

Ο εμπορικός κόσμος του κέντρου τηςΘεσσαλονίκης πλήρωσε και εξακολουθεί να πληρώνει βαρύ τίμημα προκειμένου ναγίνει το μετρό, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε και την οικονομική κρίση. Ως παιδίαπό εμπορική οικογένεια, τι απαντάτε σε αυτούς τους ανθρώπους, που στην τελικήδεν φταίνε σε τίποτα, αλλά ταλαιπωρούνται περισσότερο από όλους;

Θα μπορούσα να απαριθμήσω μια σειρά από επιχειρήματα, αλλά και ναπαραθέσω αδιάσειστα στοιχεία από την εμπορική δραστηριότητα που γεννά το μετρόστις γειτονιές, από τις οποίες διέρχεται. Το μετρό της Αθήνας αποτελεί τοπαράδειγμα, αφού περιοχές ολόκληρες άλλαξαν πρόσωπο και οι σταθμοί του μετρόπολλαπλασίασαν τον τζίρο και τον αριθμό των καταστημάτων, στα σημεία όπουκατασκευάστηκαν. Δεν θα το κάνω. Θα σας πω μόνο τι ζητούν οι παραγωγικοί φορείςτης Θεσσαλονίκης, με αφορμή μια συνάντηση εργασίας που έλαβε χώρα προκειμένουνα ενημερωθούν για τα αρχαιολογικά ευρήματα της οδού Βενιζέλου. Οι εκπρόσωποιτου εμπορικού κόσμου της πόλης τάχθηκαν υπέρτης επιτάχυνσης των διαδικασιών για την κατασκευή του έργου, μακριά από έριδεςκαι νέους διχασμούς που θα πληγώσουν τη Θεσσαλονίκη σε τόσο δύσκολουςοικονομικά καιρούς. Έγινα ο ίδιος αποδέκτης επιστολής της ΟμοσπονδίαςΕπαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης, που αριθμεί 120.000 μέλη και απευθύνειέκκληση να ολοκληρωθεί το έργο. Δεν έχουμε περιθώρια κωλυσιεργίας, στερώνταςαπό τους σημερινούς και μελλοντικούς πολίτες της Θεσσαλονίκης ένα έργο που θασυμβάλλει στην πολιτισμική αναβάθμισή της.

Έχετε μια πολύαπαιτητική θέση στο υπουργείο ανάπτυξης ανταγωνιστικότητας υποδομών μεταφορών καιδικτύων. Ως Θεσσαλονικιός, μπορείτε να μας πείτε ποια έργα δρομολογούνται γιατη Β. Ελλάδα;

Νομίζω,κυρία Αλεξίου ότι τόσο στη χώρα, αλλά κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικότεραστη Θεσσαλονίκη, κάτι αλλάζει τους τελευταίους μήνες.
Δουλεύουμε με επιμονή, συντονισμό και πνεύμα συνεργασίας ώστε να μη χαθούνάλλες ευκαιρίες, όπως γινόταν συχνά στο παρελθόν, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη πουβιώνει την οικονομική κρίση τουλάχιστον μια δεκαετία νωρίτερα. Ήδη προωθούμεμια σειρά από παρεμβάσεις όπως η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών τηςΜενεμένης, η δημοπράτηση των κόμβων της δυτικής περιφερειακής οδού, ηχωροθέτηση καταφυγίων ιστιοπλοϊκών σκαφών στο Θερμαϊκό, η ανάδειξη της πλατείαςΔιοικητηρίου. Στα ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος, αποτελεί γεγονός ηεπανεκκίνηση των εργασιών στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και η επέκταση τουμετρό προς την Καλαμαριά μετά την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου.

Παράλληλα,με αίσθημα ευθύνης στην νέα γενιά, προτεραιότητα μας είναι οι λιγότερεςδιπλοβάρδιες στη Θεσσαλονίκη. Μόλις λίγες ημέρες πριν ο Οργανισμός ΣχολικώνΚτιρίων ανακοίνωσε την υλοποίηση 30 νέων σχολικών διδακτηρίων σε 14 δήμους τηςΠεριφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, δεκατέσσερα νέα έργα προϋπολογισμού 35 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποίαδεν εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας, θα υλοποιηθούν από την ΟΣΚ ΑΕ μεχρηματοδότηση από το δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων «ΕλληνικήΠαιδεία ΙΙΙ», ενώ εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των 16 σχολικών μονάδων του έργου ΣΔΙΤ της ΟΣΚ ΑΕ από το Ταμείο ΑστικήςΑνάπτυξης JESSICA (Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas),με συνολικό προϋπολογισμό 89,1εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα, μελετούμε το ενδεχόμενο ανάδει