0

Πολλά από τα θέματα πουαφορούν στη Θεσσαλονίκη έχουν βέβαια λίγο – πολύ μια πολιτική διάσταση, αλλάκατά κανόνα απαιτούν και τεχνοκρατική προσέγγιση.

Δεν μπορεί φυσικά από τονκανόνα αυτό να ξεφύγει και η προοπτική κατασκευής ενός δικτύου ΤΡΑΜ στηΘεσσαλονίκη.

Έτσι, πέρα από  ευχολόγια,  ασκήσεις επί χάρτου και ρητορείες για αυτοδιοικητικήπροεκλογική κατανάλωση πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να λάβουν υπόψη τουςορισμένες παραμέτρους πολύ σημαντικές. Συγκεκριμένα:

α. Δεν πρέπει να είναι μέσοανταγωνιστικό του ΜΕΤΡΟ και
β. Πρέπει να έχει δυνατότηταχρηματοδότησης

Γνωρίζοντας καλά τα θέματαπου αφορούν στις παραπάνω δυο επισημάνσεις, δυστυχώς, είμαι αναγκασμένος νατονίσω ότι σήμερα και για τα επόμενα χρόνια, η προτεραιότητα όλων μας στην πόληπρέπει να είναι η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ, η προώθηση τωνμελετών για τις επεκτάσεις του και η εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευήτους.

Δεν πρέπει, επίσης, ναξεχνάμε ότι το ΜΕΤΡΟ είναι ένα μέσο που προσφέρει γρήγορες μετακινήσεις καιαπευθύνεται κυρίως στους εργαζομένους και φυσικά αφορά περισσότερο στηνπεριφέρεια του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Πρέπει επίσης να πάρουμε υπόψηότι η ανταγωνιστικότητα της γραμμής του ΤΡΑΜ, η οποία έχει σχεδιασθεί,παλαιότερα, παράλληλα με αυτήν του ΜΕΤΡΟ, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικούς χρηματοδοτικούςπεριορισμούς.

Το τραμ πρέπει να λειτουργείσυμπληρωματικά, φέρνοντας ακτινωτά επιβάτες στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και νασυνδυασθεί με την αναβάθμιση της περιφερειακής και με τη θαλάσσια συγκοινωνία.

Σημειωτέον ότι η γραμμή, ηοποία έχει σχεδιασθεί, ξεκινά από τα εμπορικά κέντρα μετά τον Φοίνικα, περνάτην Βασιλίσσης Όλγας, την παραλιακή και φτάνει ως τον Σταθμό.

Θα μπορούσε βέβαια να γίνειμια νέα μελέτη, η οποία θα παίρνει υπόψη της το σχεδιασμό του ΜΕΤΡΟ και τωνεπεκτάσεών του καθώς και τις μεγάλες πλέον δυνατότητές του, σύμφωνα πάντα μετις νέες τεχνολογίες που αυτό ενσωματώνει.

Φυσικά είναι άνευαντικειμένου η πρόταση για επικαιροποίηση της παλαιάς μελέτης που έχει ζωή 20χρόνων.

Συνοψίζοντας, θέλω να τονίσωότι όλοι  στην πόλη πρέπει να βάζουμεπροτεραιότητες, να εγκαταλείψουμε τις αγκυλώσεις των περασμένων δεκαετιών, τότεπου έμπαιναν  θέματα του τύπου «ΜΕΤΡΟ ήΤΡΑΜ», να αναλύσουμε σωστά τα δεδομένα του παρόντος  και να περάσουμε στη λογική του «ΜΕΤΡΟ καιΤραμ», αλλά όχι βέβαια με την παλαιά χάραξη.

Στην παρότρυνσή μου αυτή,εξέχουσα θέση καταλαμβάνουν, βέβαια, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και ονοών νοείτω…