2022: ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.

Στην παρέμβαση μου θα εστιάσω κυρίως στην αναπτυξιακή διάσταση του προϋπολογισμού που προσωπικά πιστεύω ότι είναι αυτή η οποία μειώνει την κοινωνική αδικία και όχι οι επιδοματικές πολιτικές.
Σ’ αυτήν έδωσε σημασία ο εισηγητής μας ενώ η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ στην εισοδηματικές πολιτικές.
Με προβλεπόμενη αύξηση επενδύσεων 20% και αύξηση εξαγωγών επίσης 20% είναι σίγουρο ότι θα έχουμε αύξηση  των κρατικών εσόδων από περισσότερους φόρους και όχι από αύξηση των φορολογικών βαρών. Αυτό άλλωστε είναι και η κορυφαία επιδίωξη της σημερινής κυβέρνησης.
Έτσι η προβλεπόμενη ανάπτυξη του 4,5 % θα συνεχίσει ναν μειώσει την ανεργία σε πρωτόγνωρα για την ελληνική οικονομία των τελευταίων χρόνων επίπεδα.
Εδώ να τονίσω ότι όπως αποδεικνύεται από τους αριθμούς την επόμενη χρονιά θα δημιουργηθούν όπως και φέτος πολλές καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Θέσεις που φέρνουν οι επενδύσεις μεγάλων πολυεθνικών ομίλων, αλλά και της ελληνικής βιομηχανίας όπως και ο χώρος των κατασκευών.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι
Σήμερα δε βρίσκεις για την οικοδομή συνεργεία, η ανεργία των μηχανικών έχει εκμηδενισθεί ενώ ταυτόχρονα τομείς όπως η εστίαση και ο τουρισμός έχουν μεγάλο πρόβλημα να βρουν κατάλληλο προσωπικό.
Για να προλάβω την αντιπολίτευση θέλω να σημειώσω ότι σε καμιά περίπτωση δεν είναι όλα ρόδινα.
Π.χ. η διαφορά του επιδόματος της ανεργίας και του κατώτατου μισθού είναι μικρή. Πρέπει να αυξηθεί σημαντικά, όπως προανήγγειλε άλλωστε και η κυβέρνηση ο κατώτατος μισθός, ταυτόχρονα όμως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε το επίδομα ανεργίας.
Ας παραδειγματισθούμε από τη Σουηδία. Εκεί όταν είσαι άνεργος δηλώνεις στον αντίστοιχο ΟΑΕΔ τους τομείς στους οποίους έχεις εργασθεί.
Όταν η υπηρεσία σου βρει αντίστοιχη δουλειά και την αρνηθείς κόβεται το επίδομα.
Ως παράδειγμα το σημειώνω.
Κύριε Πρόεδρε,
Επιταχυντής των πολιτικών ανάπτυξης το 2022 θα αποτελέσει το Ταμείο Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας, στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί έργα 2,7 δις ευρώ για το περιβάλλον, την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, για τον εξοπλισμό των νοσοκομείων, για την έρευνα και την καινοτομία και για υποδομές, όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αλλά και μεταφορές όπως είναι η προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στις υποδομές θέλω να επιμείνω περισσότερο γιατί σ’ αυτές η συμβολή στο ΑΕΠ της επόμενης χρονιάς θα είναι σημαντική. Θυμίζω ότι ξεμπλόκαρε  οριστικά ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, συνεχίζεται ο Ε-65, ο αυτοκινητόδρομος της Κεντρικής Ελλάδος δηλαδή, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Flyover η υπερυψωμένη Περιφερειακή δηλαδή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα σιδηροδρομικά έργα των 3,5 δις ευρώ που ξεκινούν.
Θέλω τώρα να αναφέρω ότι και σε θέματα που αφορούν σημαντικά προβλήματα των πολιτών η κυβέρνηση βρίσκει τρόπο να δίνει λύσεις παράλληλα με την προσπάθειά της να ασχοληθεί με τα μεγάλα αναπτυξιακά θέματα.
Πρόσφατα δόθηκε λύση στο θέμα των Μετεώρων της Θεσσαλονίκης όπου 500 περίπου οικογένειες θα αποκτήσουν κυριότητα σε οικόπεδα που κατέχουν εδώ και δεκαετίες.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται η εξαγγελία του υφυπουργού Περιβάλλοντος για τους δασωμένους αγρούς και κυρίως η επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος των δημόσιων καταπατημένων και ανταλλάξιμων κτημάτων. Τριακόσιες χιλιάδες πολίτες θα αφορά η ρύθμιση, πολλοί από τους οποίους ανυποψίαστοι αγόρασαν με νόμιμα συμβόλαια σπίτια, την κυριότητα των οποίων αμφισβητεί εδώ και κάποια χρόνια, μέσω του κτηματολογίου το ελληνικό κράτος.