Τα έργα της Θεσσαλονίκης προχωρούν (Άρθρο στην εφημερίδα Karfitsa, στις 12/9/2020)

0

Η κυβέρνηση, διά του ιδίου του Πρωθυπουργού, δεσμεύτηκε πέρσι από το βήμα της ΔΕΘ για την υλοποίηση μιας σειράς παρεμβάσεων στη Θεσσαλονίκη, κυρίως στο τομέα των υποδομών.

Ένα χρόνο μετά έχουμε, πλέον, χειροπιαστά θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα:

– Το Flyover, η υπερυψωμένη δηλαδή περιφερειακή από το Παπαγεωργίου έως τα Κωνσταντινουπολίτικα είναι έτοιμη να δημοπρατηθεί ως ΣΔΙΤ και να ανακουφίσει κυκλοφοριακά, σε σημαντικό βαθμό, την πόλη. Έχουν ολοκληρωθεί τα χωρικά σχέδια για την ανάπλαση του Στρατοπέδου Παύλου Μελά και της ΔΕΘ και οδεύουμε πλέον για την έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων.

– Έχει αναρτηθεί για διαβούλευση το χωρικό σχέδιο για την ανάπλαση της αλάνας της Τούμπας (γήπεδο ΠΑΟΚ). Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη λύσεις για τα δύο μεγάλα προβλήματα της πόλης που είναι ο ΟΑΣΘ και το Μετρό.

Για τον ΟΑΣΘ, η εκχώρηση περιαστικών γραμμών στα ΚΤΕΛ και η νομοθέτηση δυνατότητας χρησιμοποίησης του leasing του επιτρέπει να σχεδιάζει πλέον, σε συνδυασμό και με τη δωρεά 50 λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης, να κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στο νομό στα τέλη του χρόνου.

Όσον αφορά στο Μετρό η υιοθέτηση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, έλυσε το γόρδιο δεσμό και παρά τις προσφυγές στο ΣΤΕ, η παράδοση του έργου, άσχετα από το πιεστικό χρονοδιάγραμμα, το 2023 είναι απολύτως εφικτή.

Απαιτείται φυσικά εγρήγορση διότι έχουμε ακόμη να επιλύσουμε για τις παραπάνω δράσεις και άλλα ζητήματα. Ενδεικτικά αναφέρω:

– Τις πιθανές προσφυγές στο ΣΤΕ για το FLYOVER για περιβαλλοντικά θέματα.

– Την εκπόνηση ενός αξιόπιστου Business Plan από τη διοίκηση της ΔΕΘ με επίκεντρο την εύρεση, κατά τη γνώμη μου, ιδιωτών επενδυτών με εξειδίκευση στη διοργάνωση Εκθέσεων.

– Την όσο το δυνατόν γρηγορότερη δημοπράτηση από τη κυβέρνηση των νέων 1 000 λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα περιλαμβάνει και την ηλεκτροκίνηση.

– Τον διεθνή διαγωνισμό για τον φορέα διαχείρισης του Μετρό, ο οποίος θα απαιτήσει σημαντική προσπάθεια και πολύ χρόνο. Μην ξεχνάμε επίσης το θέμα της αποζημίωσης των παλαιών μικρομετόχων του ΟΑΣΘ και

– Την συμφωνία μεταξύ Κυβέρνησης και ΠΑΟΚ για την χρησιμοποίηση ως έδρας από τον δεύτερο του Καυτατζογλείου.

Αντίπαλοι της κυβερνητικής πολιτικής είναι πάντα τα προβλήματα. Βαδίζουμε σωστά, χωρίς εφησυχασμούς και είμαι σίγουρος, ότι το τελικό αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει.