ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Άρθρο στο «thepresident.gr», 24-08-2018)

0
Μετά παρέλευση αρκετών δεκαετιών από την κατασκευή τους, υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα δεκάδες γέφυρες που χρήζουν συντήρησης και πιθανώς ενίσχυσης, ώστε να αποφύγουμε την ελάχιστη έστω πιθανότητα να έχουμε αντίστοιχα της Γένοβας φαινόμενα.
Έτσι,  μάλιστα, δίνεται μια θαυμάσια ευκαιρία στην πολιτεία να δημιουργήσει ένα μητρώο γεφυρών με βάση το οποίο θα  εκτελούνται και προληπτικές συντηρήσεις, σύμφωνα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Η δημιουργία του μητρώου αυτού προτείνω να ανατεθεί στην Εγνατία Οδό Α.Ε, μία κρατική εταιρεία με μεγάλη τεχνογνωσία και στην κατασκευή γεφυρών, που τα τελευταία χρόνια με ευθύνη της κυβέρνησης ουσιαστικά υπολειτουργεί.
Οι πόροι μπορεί να βρεθούν. Άλλωστε εδώ και τρία χρόνια η συγκεκριμένη εταιρία έχει αναλάβει να υλοποιήσει το πρόγραμμα «Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας», ύψους 500 εκ. ευρώ, με προβλεπόμενη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και ως παρόμοιο έργο μπορεί να θεωρηθεί η συντήρηση των γεφυρών. Η συγκυρία πλέον απαιτεί, διότι οι πόροι από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα δεν επαρκούν, το πρόγραμμα να υλοποιηθεί μέσω χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Άραγε γιατί και στην κατεύθυνση αυτή κωλυσιεργεί η κυβέρνηση;
Πρέπει, βέβαια, να τονίσω πως αναφέρομαι στους περιφερειακούς οδικούς άξονες και όχι σε αυτούς που κατασκευάσθηκαν την τελευταία δεκαπενταετία με τις συμβάσεις παραχώρησης και πληρούν τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές.  Στις συμβάσεις αυτές προβλέπεται η υποχρέωση των παραχωρησιούχων για έλεγχο και υποβολή προτάσεων συντήρησης και ενίσχυσης όλων των παλαιών τεχνικών (π.χ. γέφυρες Αξιού, Αλιάκμονα, Λουδία  στο δρόμο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης ) στους οδικούς άξονες της αρμοδιότητός τους. Απ’ ότι γνωρίζω η διαδικασία αυτή, έστω και με καθυστέρηση, προχωρά.