Η ΑΝΑΣΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΤΙΚΑ. (Άρθρο μου στην Ανατροπή)

0
Η φετινή έλευση του  Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ πραγματοποιείται  σε μια εποχή που  τα αιτήματα της Δυτικής Θεσσαλονίκης για τις υποδομές της τίθενται με εμφατικό τρόπο.
Αναφέρομαι, μάλιστα, σε μια περιοχή η οποία επί δεκαετίες ένοιωθε τα κονδύλια να εξαντλούνται όταν έφτανε η ώρα να διατεθούν για τη δική της ανάπτυξη.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εσωτερικής περιφερειακής για την οποία στην αρχική χάραξη δεν είχαν προβλεφθεί κόμβοι στη δυτική της πλευρά.
Το φαινόμενο αυτό σταμάτησε την περίοδο διακυβέρνησης  Σαμαρά (2012-2014) κατά την οποία δρομολογήθηκαν σημαντικά έργα όπως οι παραπάνω κόμβοι, αλλά και η υπογειοποίηση ης σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη.
Αρκούν, όμως; Προφανώς όχι , με κυρίαρχα σήμερα αιτήματα να είναι η επέκταση του μετρό δυτικά, η ανάπλαση των στρατοπέδων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και η ανάπλαση του δυτικού παραλιακού μετώπου.
Δε συμπεριλαμβάνω τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ δυτικά, έργο που όπως φαίνεται έχει εγκαταλειφθεί, ενώ και το σχετικό χωρικό σχέδιο για την ανάπλαση των υπαρχόντων εγκαταστάσεων έχει ήδη προχωρήσει. Φυσικά ακούω με ενδιαφέρον την άποψη ότι τώρα που υπάρχουν οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης ίσως πρέπει να επανεξεταστεί αυτή η προοπτική.
Όσον αφορά στο Μετρό είμαι απόλυτα κάθετος. Οποιαδήποτε δεύτερη σκέψη πρέπει να εγκαταλειφθεί. Η έρευνα η οποία έχει εξαγγελθεί για τις ανάγκες της πόλης έχει καθαρά τεχνοκρατική διάσταση ενώ η απόφαση για την επέκταση δυτικά είναι καθαρά πολιτική.
Έχουν γίνει εδώ και πολλά χρόνια πολλές μελέτες χωροθέτησης των σταθμών και κάποιες γεωτεχνικές έρευνες. Ακόμη και την τετραετία 2015-2019, έστω και ελάχιστα, ορισμένα θέματα προχώρησαν.
Εν πάση όμως περιπτώσει το έργο πρέπει να προχωρήσει και φυσικά να εξευρεθούν οι πόροι. Κατανοώ ότι το ερώτημα «που βρέθηκαν οι πόροι για τη γραμμή U στην Αθήνα;» είναι λαϊκίστικο. Χρειάζεται, όμως, απάντηση και αυτή είναι μία. « Το Μετρό δυτικά θα προχωρήσει».
Τα στρατόπεδα στη Δυτική Θεσσαλονίκη, με κύρια του Παύλου Μελά και του Καρατάσσου αποτελούν ευλογία, αρκεί να αξιοποιηθούν κατάλληλα με δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους. Ήδη ένα έργο ανάπλασης κτιρίου στο πρώτο προχωρά. Ο σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει μελλοντικές οικονομικές ροές που θα καλύπτουν έξοδα συντήρησης, φύλαξης και θα αφήνουν και πλεόνασμα, ώστε ο δήμος να μειώνει δημοτικά τέλη και ταυτόχρονα να αυξήσει το επίπεδο των κοινωνικών υπηρεσιών.
Όσον αφορά στον προαστιακό σιδηρόδρομο εκεί το ζήτημα είναι ευκολότερο. Οι υποδομές υπάρχουν. Η περιοχή είναι γεμάτη από σιδηροδρομικές γραμμές. Αυτές πρέπει να αξιοποιήσουμε και να συνδέσουμε το σταθμό στη Σίνδο με τα ΤΕΙ. Θα πρόκειται για μεγάλη συνεισφορά στην πόλη.
Έρχομαι τώρα στην ανάπλαση του δυτικού παραλιακού μετώπου. Στο θέμα αυτό η Περιφέρεια ξεκίνησε έργα καθαρισμού και εμπλουτισμού του εδάφους, αλλά και την εκπόνηση ενός χωρικού σχεδίου για όλο τον Θερμαϊκό. Όποιος έχει επισκεφθεί Οκτώβριο τη λιμνοθάλασσα στο Καλοχώρι και έχει δει τις χιλιάδες των ερωδιών εύκολα μπορεί να αντιληφθεί πόσο σημαντική θα είναι για όλη την πόλη  η συγκεκριμένη παρέμβαση.
Προσωπικά μεγάλης σημασίας θεωρώ την ανάγκη να δημιουργηθεί επιχειρηματικό πάρκο με σύγχρονες προδιαγραφές στην περιοχή  Καλοχωρίου- Πόντου. Η ευθύνη δημιουργίας του ανήκει κυρίως στους ιδιωτικούς φορείς και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Η Κυβέρνηση έχει τη βούληση να στηρίξει την προσπάθεια.
Δίπλα σε αυτή την κορυφαία παρέμβαση υπάρχουν και άλλες που έχουν ήδη δρομολογηθεί. Αναφέρομαι στην οδό Πόντου, τα αντιπλημμυρικά στο Δήμο Παύλου Μελά και τη σύνδεση του αντλιοστασίου ακάθαρτων του Δενδροποτάμου με τον βιολογικό καθαρισμό και την οδική σύνδεση λιμανιού και ΠΑΘΕ.
Προσωπικά δίνω μεγάλη σημασία και σε πολύ μικρές παρεμβάσεις που είναι ζωτικής σημασίας για τους διαμένοντες στις συγκεκριμένες περιοχές. Μπορεί παραδείγματος χάριν να μην αφορούν πολλούς, τα στάσιμα νερά στη Διαλογή, αλλά για τους κατοίκους είναι κόλαση τα καλοκαίρια. Μπορεί η υποστελέχωση ενός αστυνομικού τμήματος να λέει λίγα σε έναν κάτοικο στην Καλαμαριά, αλλά για τη  Δυτική Θεσσαλονίκη σημαίνει πάρα πολλά. Για να μην αναφερθώ, τέλος, σε δεκάδες περιπτώσεις ακινήτων που βρίσκονται στην περιοχή, ανήκουν στο δημόσιο και μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις αξιοποίησης μπορούν να παραχωρηθούν στους δήμους.
Η ανάσα της Θεσσαλονίκης έρχεται από τα δυτικά. Πρέπει όλοι να το θυμόμαστε συνέχεια.