Η Δυτική Θεσσαλονίκη απαιτεί παρεμβάσεις (Άρθρο στην εφημερίδα «ThessNews», 15-06-2019)

Η Δυτική Θεσσαλονίκη  είναι σίγουρα η πιο αδικημένη αναπτυξιακά περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος, με τη σημερινή κυβέρνηση να μην έχει δημοπρατήσει εκεί κανένα σημαντικό έργο την τελευταία τετραετία και απλώς να έχει ολοκληρώσει τις, οδικές κυρίως παρεμβάσεις, των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Η Δυτική Θεσσαλονίκη σε σύγκριση με την υπόλοιπη πόλη είναι σαφές ότι έχει διαφορές που οφείλονται στη στρεβλή χωροταξική ανάπτυξη, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού πολιτικών επιλογών, αλλά και αντικειμενικών δυσκολιών. Ωστόσο την τριετία 2012-2015 έγιναν σημαντικά βήματα με την συμβολή σ’ αυτά της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων. Ενδεικτικά αναφέρω:

  • Την έναρξη κατασκευής των κόμβων στη Δυτική Περιφερειακή, έργο-ανάσα για όλη την πόλη, αλλά κυρίως τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
  • Την έναρξη κατασκευής της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη. Έργο που δόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία.
  • Την έναρξη κατασκευής του δίδυμου αποχετευτικού αγωγού της Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα τα λύματα από τα νότια της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Έργο με μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
  • Δρομολόγηση της επέκτασης του Μετρό προς Σταυρούπολη, Αμπελόκηπους και Εύοσμο. Από το 2014 έχει γίνει η διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση.
  • Ανάδειξη της ανάγκης για αξιοποίηση του παραθαλάσσιου δυτικού μετώπου του Θερμαϊκού. Μαζί με τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης ξεκινήσαμε την προσπάθεια, την σκυτάλη της οποίας πήρε πλέον η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Ωρίμανση των μελετών για την ανισοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών κόμβων στη δυτική Θεσσαλονίκη, έργο για το οποίο όλοι οι θεσμικοί φορείς πρέπει να πιέσουν ώστε να ενταχθεί στα Ευρωπαϊκά προγράμματα και
  • Δρομολόγηση της παραχώρησης του Στρατοπέδου Παύλου Μελά στον ομώνυμο δήμο.

Ταυτόχρονα, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση προχωρήσαμε και σε άλλες δράσεις εξίσου σημαντικές για την καθημερινότητα των πολιτών.

  • Ξεκινήσαμετην κατασκευή και ολοκληρώσαμε δεκάδες αίθουσες κυρίως δυτικά.
  • Παραδώσαμε το κλειστό γυμναστήριο στην Πολίχνη.
  • Χρηματοδοτήσαμε την ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων.
  • Κινήσαμε τις διαδικασίες με τον δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης για τη χωροθέτηση του Καλλιτεχνικού Σχολείου στη Μοναστηρίου πριν την αερογέφυρα του Δενδροποτάμου.
  • Χρηματοδοτήσαμε τη μερική ανακαίνιση του Εκκλησιαστικού Λυκείου στην Ξηροκρήνη και
  • Χρηματοδοτήσαμε τα αντιπλημμυρικά έργα στη Νικόπολη, τα οποία πάγωσε η σημερινή κυβέρνηση».

Ορισμένες αναγκαίες μελλοντικές δράσεις με επίκεντρο την Δυτική Θεσσαλονίκη είναι ενδεικτικά οι ακόλουθες:

–           Κατασκευή σχολικών αιθουσών σε Ρετζίκι και Εύοσμο.

–           Υπογειοποίηση των καλωδίων υψηλής τάσης στα Μετέωρα

–           Διευθέτηση του κόμβου της Νεάπολης.

–           Βελτίωση του οδικού άξονα Νεάπολης-Ασβεστοχωρίου.

–      Ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων. Το πρόβλημα στη Βενιζέλου, στη Νεάπολη, είναι χαρακτηριστικό.

–           Ολοκλήρωση του κόμβου στη λαχαναγορά.

–      Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων στο Δήμο Παύλου Μελά, διευθέτηση του ρέματος Δενδροποτάμου και κάλυψη του ρέματος στη Διαλογή και

–           Ηλεκτροφωτισμός για λόγους ασφαλείας περιοχών, όπως είναι η Πόντου.

Όλα τα παραπάνω απαιτούν μια κυβέρνηση που να μπορεί να λύνει προβλήματα, να προωθεί δράσεις, να στηρίζει τον ιδιωτικό τομέα, να αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά προγράμματα και να κινητοποιεί πόρους.

Παράλληλα, ο συντονισμός τους απαιτεί σχέδιο και μέθοδο, μακριά από ανέξοδες υποσχέσεις και λαϊκισμούς.

Όλα αυτά απαιτούν πολιτική αλλαγή.