Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟ 2027 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ (Άρθρο μου στο «Thess News»)

0
Τις τελευταίες μέρες η Θεσσαλονίκη έρχεται πάλι στο προσκήνιο, ενώ η επαφή κυβερνητικών στελεχών με παραγωγικούς φορείς της πόλης είναι καθημερινή.
Από τις επαφές αυτές προκύπτει με βεβαιότητα, ότι η πόλη αλλάζει πρόσωπο.
Δεν παραγνωρίζω, βέβαια, ότι οι Θεσσαλονικείς δεν τα αντιλαμβάνονται ακόμη στην καθημερινότητα τους όσο αφορά τις υποδομές και το κυκλοφοριακό.
Το αντιλαμβάνονται όπως και σε όλη την Ελλάδα, φυσικά, με τη μείωση της ανεργίας, την αύξηση των τουριστών, την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων και τη μείωση των φόρων.
Παραπονούνται παράλληλα για τον επίμονο πληθωρισμό στα τρόφιμα, αλλά και για την κατάσταση στο κέντρο με την εισαγόμενη επαιτεία και τους παράνομους μετανάστες.
Αλλά ας δούμε γιατί η πόλη αλλάζει πρόσωπο.
Ναι, θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο το 2024 για το μετρό της Θεσσαλονίκης, διαθέτοντας και έναν σταθμό-μουσείο πρότυπο στη Βενιζέλου.
Ναι λύθηκε το θέμα με το Παιδιατρικό στο Φίλυρο, χάριν της διαμεσολάβησης της κυβέρνησης μεταξύ εργοδότη και αναδόχου και σύντομα θα «πιάσουν δουλειά» οι εκσκαφείς.
Η ανάπλαση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά προχωρά. Η μια εργολαβία πολύ καλά, ενώ η δεύτερη πρέπει να επιταχυνθεί.
Στη υπερυψωμένη περιφερειακή η κατασκευή είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Το πρόβλημα με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί έγινε αντιληπτό από την κυβέρνηση και ήδη δρομολογείται η πρόσληψη-απόσπαση δεκάδων στελεχών στην Τροχαία με τον απαραίτητο τροχαίο εξοπλισμό.
Παράλληλα, βρέθηκε λύση ώστε στον ΟΑΣΘ να προσληφθούν, παρά τις διαδικασίες εκκαθάρισης στην οποία βρίσκεται, δεκάδες οδηγοί. Να σημειώσω ότι σήμερα τα λεωφορεία είναι περισσότερα από τους οδηγούς. Επίσης, υπογράφεται η σύμβαση για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Αλλά και η δημιουργία κέντρου μεταφορών στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου ωριμάζει. Έχει χρηματοδοτηθεί η μετεγκατάσταση από εκεί των στρατιωτικών φούρνων και προχωρούν οι περιβαλλοντικές μελέτες.
Τα προηγούμενα δε γίνονται εν κενώ. Προϋποθέτουν πολύ και μεθοδική δουλειά και μαζί λύση προβλημάτων στο πεδίο.
Υπάρχουν, όμως, και θέματα για τα οποία οι Θεσσαλονικείς επιθυμούν να πληροφορηθούν την πορεία τους.
Ενδεικτικά αναφέρω τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο, την επέκταση του μετρό δυτικά, την ωρίμανση της χωροθέτησης στο Καρατάσιου του ογκολογικού νοσοκομείου και την ανάπλαση της ΔΕΘ.
Από τα παραπάνω άνετα προκύπτει ότι από το 2019 έως σήμερα έχουν γίνει πολλά. Η πόλη το 2027 θα είναι διαφορετική. Από του χρόνου θα αρχίσουμε να το αντιλαμβανόμαστε.