Ο Κυριάκος κάνει πράξη όλες τις δεσμεύσεις (Συνέντευξη στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα», 08-09-2019)

  • Πολλές από τις εξαγγελίες των πρώην πρωθυπουργών στη ΔΕΘ σε μεγάλο βαθμό δεν υλοποιήθηκαν. Πιστεύετε ότι οι δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την ομιλία του στο Βελλίδειο θα γίνουν πραγματικότητα; 
Οι δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη που έγιναν προεκλογικά έχουν αρχίσει να γίνονται πράξη από την πρώτη ημέρα της διακυβέρνησης της ΝΔ. Επομένως, δεν έχω καμία αμφιβολία πως κάτι ανάλογο θα συμβεί και για όσα ανακοινώσει στην ομιλία του στο Βελλίδειο. Η ΝΔ και προεκλογικά, αλλά και τώρα, αποδεικνύει κάθε ημέρα, πως δεν αρέσκεται στα “παχιά λόγια” και στις ανέξοδες και ανεύθυνες υποσχέσεις, αλλά στο αποτέλεσμα και στην άσκηση υπεύθυνης πολιτικής. Άλλοι είχαν χρησιμοποιήσει το βήμα του Βελλιδείου για να εκστομίσουν υποσχέσεις, οι οποίες όχι μόνο δεν τηρήθηκαν, αλλά έκαναν ακριβώς τα αντίθετα.
  • Κρίνοντας την πρώτη φάση του κυβερνητικού έργου, θεωρείτε ότι έχετε πετύχει  τους προεκλογικούς σας στόχους;  
Το κυβερνητικό έργο κρίνεται από την πρώτη ημέρα της άσκησής του. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει κινηθεί αποτελεσματικά και ουσιαστικά σε αυτούς τους πρώτους δύο μήνες διακυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνω τις παρεμβάσεις όσον αφορά στη μείωση του ΕΝΦΙΑ, την βελτιωτική αλλαγή στη διαδικασία των 120 δόσεων για τα χρέη στο δημόσιο, την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου όπως το ξέραμε, τα μέτρα για την ενίσχυση της ρευστότητας της ΔΕΗ και την επιστροφή στην κανονικότητα στην έκδοση αδειών διπλώματος. Η κυβέρνηση συνεχίζει την υλοποίηση του προεκλογικού της προγράμματος, με έμφαση στα ζητήματα της οικονομίας. Η μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών και η δημιουργία νέων και επαρκώς αμειβόμενων νέων θέσεων εργασίας είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης για να μπορέσει να επιταχυνθεί η ανάπτυξη. Στο σημείο αυτό θέλω να εστιάσω σε μία ειδοποιό διαφορά της κυβέρνησης της ΝΔ, σε σχέση με προηγούμενες, που αφορά στο ήθος και το ύφος της εξουσίας, τα οποία παίζουν πάντα το ρόλο τους. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του έδειξε πως δεν θα ανεχτεί κρούσματα αλαζονείας και ναρκισσισμού, που ενίοτε μπορεί και να διέπουν όσους αποκτούν εξουσία.
  • Έχετε αναφερθεί στην προσπάθεια να δοθούν ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα και τη μεθόριο. Είναι βούληση της κυβέρνησης αυτή η πολιτική; Μπορεί να περάσει από την Ε.Ε.; 

Είναι προφανές πως μία τέτοια πρωτοβουλία θα μπορούσε να υλοποιηθεί εάν ήταν σύννομη με το κοινοτικό δίκαιο, έτσι ώστε να μην δημιουργηθούν ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρώ πως χρειάζεται να υπάρξει διάλογος με τους παραγωγικούς φορείς για το πως θα μπορούσε να γίνει πράξη. Να σας υπενθυμίσω πως πριν από λίγες ημέρες ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων έθεσαν, στην συνάντηση τους με τον Πρωθυπουργό, μία πρόταση για δημιουργία διεθνούς ελεύθερης ζώνης εμπορίου και εξωστρέφειας στα δυτικά της πόλης, δίπλα στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, με αιχμή του δόρατος την παθητική και ενεργητική τελειοποίηση προϊόντων μόνο για εξαγωγή. Όπως διαπιστώνετε ιδέες υπάρχουν, αλλά χρειάζεται σχέδιο και πολλή δουλειά για να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν και να τονώσουν την ανάπτυξη.

  • Πως βλέπετε τη μετεκλογική πορεία του ΣΥΡΙΖΑ;  
Η μετεκλογική πορεία του ΣΥΡΙΖΑ έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την πορεία που είχε ως κυβέρνηση. Ανευθυνότητα και κυρίως μειωμένη επαφή με την πραγματικότητα. Το χειρότερο είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του συμπεριφέρονται σαν να έχουν ξεχάσει ότι ήταν κυβέρνηση μέχρι πριν 2 μήνες. Δεν υπάρχει η στοιχειώδης ευθιξία σε αρκετές περιπτώσεις, προκειμένου να αναλάβουν την ευθύνη των πράξεων ή των παραλείψεων τους. Είτε μιλάμε για την υπέρβαση του αριθμού των συμβασιούχων στο δημόσιο, είτε για την λειτουργία του ΟΑΣΘ, ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να αποποιηθεί των ευθυνών του με κάθε τρόπο. Οι πολίτες, όμως, έχουν βγάλει τα συμπεράσματα τους.
  • Κύριε Σιμόπουλε, εκλεγήκατε για πρώτη φορά βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι προτεραιότητες και ποια τα προβλήματα της περιοχής; 
Υπάρχουν πολλά προβλήματα στην Θεσσαλονίκη τόσο ανατολικά, όσο κυρίως δυτικά, όπου θα τολμούσα να πω ότι υφίστανται σοβαρά ζητήματα αναπτυξιακής υστέρησης, προστασίας του περιβάλλοντος και αξιοποίησης του δημόσιου χώρου. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν θέματα που έχουν σχέση με την ολοκλήρωση του Μετρό, τις αστικές συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ) και βέβαια την σχολική στέγη, στην οποία δυστυχώς ακόμη εν έτει 2019 εξακολουθούμε να καταγράφουμε ελλείψεις και κενά. Παράλληλα, θα επισήμανα πως κρίσιμα είναι τα ζητήματα υποδομών ειδικά στην δυτική Θεσσαλονίκη, το θαλάσσιο μέτωπο, αλλά και η τουριστική ανάδειξη, όπου χρειάζονται παρεμβάσεις τόσο σε επίπεδο έργων, όσο και στο επίπεδο της αναβαθμισμένης παροχής υπηρεσιών. Προφανώς, πολύ ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της περιοχής είναι η ανεργία και η αποβιομηχάνιση της Θεσσαλονίκης, η οποία με τις κατάλληλες παρεμβάσεις και έργα, τόσο δημόσια, όσο και ιδιωτικά, μπορεί σταδιακά να διαδραματίσει έναν ρόλο διευρωπαϊκού κόμβου μεταφορών με ένα σύγχρονο λιμάνι και με ένα καινούργιο αεροδρόμιο. Να σημειώσω πως με απασχολεί πολιτικά η αξιοποίηση του δημόσιου χώρου στην πόλη μας είτε αφορά το θαλάσσιο μέτωπο, όπως προανέφερα, είτε τα πρώην στρατόπεδα.