ΟΜΙΛΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ. (Στην Ολομέλεια, στις 22-11-2023)

Ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε.
Δεν θα μιλήσω σήμερα νομικά. Δεν είμαι νομικός. Δεν θα μιλήσω ούτε τεχνικά. Ούτε με την ιδιότητα ενός ανθρώπου που από το 2012 μέχρι το 2014 είχε την ευθύνη των δημοσίων έργων. Αλλά επειδή σ’ αυτήν την αίθουσα μπορεί να υπάρχουν και καλοθελητές, να τονίσω ότι η ΕΡΓΟΣΕ εποπτευόταν από τη ΓΓ Μεταφορών και όχι από τη ΓΓ Δημοσίων Έργων.
Ξέρετε, χωρίζω τους πολιτικούς σε τρεις κατηγορίες, ειδικά αυτούς που έχουν θέση ευθύνης. Οι πρώτοι είναι αυτοί που η τελευταία φορά που έβαλαν υπογραφή ήταν στην ταυτότητά τους. Αυτοί δεν υπογράφουν ποτέ. Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτοί που κατά κανόνα ασχολούνται με διαβουλεύσεις, με συναντήσεις, με επιτροπές χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Αυτό το έχουμε ζήσει πάρα πολύ από το 2015 έως το 2019. Η τρίτη κατηγορία είναι αυτοί οι πολιτικοί που παίρνουν αποφάσεις, βάζουν την υπογραφή και τελειώνουν θέματα.
Σ’ αυτή την τρίτη κατηγορία ανήκει ο Κώστας ο Καραμανλής. Πήρε μία σε βάλτο, στην κυριολεξία σε βάλτο, σύμβαση και την τέλειωσε. Την τέλειωσε, όπως ακριβώς έπρεπε. Τέλειωσε η συγκεκριμένη σύμβαση. Μία σύμβαση που επί χρόνια βάλτωνε.
Και έρχομαι τώρα στην αντιπολίτευση. Έρχομαι στο ΠΑΣΟΚ, κύριε Δουδωνή. Κύριε Δουδωνή, κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια. Ακούτε τη λέξη Καραμανλής και κάτι παθαίνετε. Έχετε κάνει ανανέωση. Έχετε μπει καινούρια πρόσωπα στην κοινοβουλευτική ομάδα και ακούτε τη λέξη Καραμανλής και παθαίνετε. Ξεφύγετε.
Έρχομαι στον ΣΥΡΙΖΑ. Ακούνε τη λέξη Μητσοτάκης και παθαίνουν. Λογικό είναι. Αυτά που έχουν πάθει από το 2016 και μετά μέσα από τις ήττες είναι απολύτως λογικό. Γι’ αυτό, λοιπόν, στο πρόσωπο του Καραμανλή την κυβέρνηση Μητσοτάκη κυνηγάτε. Αυτό κάνετε. Μία κυβέρνηση, η οποία μέσα από τον Καραμανλή, έχει καταφέρει να τελειώσει αυτή την περιβόητη σύμβαση. Έρχομαι στο ΚΚΕ. Για το ΚΚΕ για όλα φταίει η ΕΕ. Δεν είναι άμοιρη ευθυνών η ΕΕ, αλλά δεν φταίει για όλα. Και γι’ αυτό εγώ πάντα μιλάω για την ΕΕ των λαών. Εσείς, όμως, απαξιώνετε εντελώς την ΕΕ.
Ας προσπαθήσουμε όλοι μέσα από την εξεταστική επιτροπή την οποία πολύ σωστά το ΚΚΕ έχει προτείνει, να βρούμε λύσεις. Να βρούμε λύσεις για τον σιδηρόδρομο. Ξέρετε, η τεχνολογία προχωράει. Σήμερα πια μιλάμε για υδρογόνο. Μπορούμε να αλλάξουμε τις ηλεκτρικές άμαξες του σιδηροδρόμου και να γίνουν άμαξες υδρογόνου. Μπορούμε να προχωρήσουμε τα έργα, ώστε ο σιδηρόδρομος από φτωχός συγγενής να γίνει πραγματικά ένα μέσο μεταφοράς, το οποίο θα χρησιμοποιούν οι περισσότεροι Έλληνες. Γι’ αυτό, λοιπόν, σας καλώ στην εξεταστική, να δούμε ακριβώς πως φτάσαμε στο σημείο των Τεμπών. Τι ακριβώς συνέβη; Ποιες είναι οι ευθύνες όλων αν θέλετε, αλλά κυρίως τι πρέπει να κάνουμε από εδώ και πέρα για να ανατάξουμε τον σιδηρόδρομο.
Τέλος, επειδή δεν θέλω να καταχραστώ του χρόνου, θα πω ένα θέμα το οποίο περίμενα να αναδείξετε εσείς και θα το πω προς τους παρισταμένους υπουργούς. Ξέρετε ότι η επαγγελματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, σε όλους τους σταθμούς έχουν αυτή τη στιγμή πρόβλημα επιβίωσης; Γιατί και λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και λόγω των πλημμυρών στη Θεσσαλία έχει πέσει πάρα πολύ ο τζίρος τους. Δεν φτάνει η μείωση των ενοικίων. Πρέπει να πάρουμε μέτρα COVID. Κι εσείς ασχολείστε για μικροπολιτικούς λόγους με θέματα ήσσονος σημασίας, ενώ οι επαγγελματίες είναι εκεί.  Παίρνω τη λέξη πίσω ήσσονος σημασίας. Ασχολείστε με μικροπολιτικά θέματα θέλοντας να καδράρετε ευθύνες ποινικές εκεί που πιθανώς δεν υπάρχουν και αν υπάρχουν θα φανούν και από την εξεταστική επιτροπή.
Ευχαριστώ πολύ.