ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ. (Άρθρο μου στην «Απογευματινή»)

0
Την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε έντονη αντιπαράθεση της κυβέρνησης με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, με αφορμή τις εξεταστικές επιτροπές για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.
Με την πρώτη ματιά, αυτός έπρεπε να είναι και ο στόχος, τα ΑΙΤΙΑ δηλαδή ώστε να μην ξανασυμβεί κάτι αντίστοιχο. Μέσα από τη διερεύνηση των αιτιών είναι λογικό, αν υπάρχουν, να προκύψουν τυχόν ευθύνες των πολιτικών προσώπων.
Φυσιολογικά, λοιπόν, έπρεπε να οδηγηθούμε σε εξεταστική επιτροπή που δε θα κάλυπτε μόνο την περίοδο των Τεμπών, αλλά μια ευρύτερη περίοδο ώστε να διερευνηθούν τα πραγματικά αίτια για το επίπεδο των κανόνων ασφαλείας στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Κινούμενη σε μια τέτοια κατεύθυνση η ΝΔ υιοθέτησε και στήριξε στη Βουλή την πρόταση του ΚΚΕ για εξεταστική επιτροπή, διαφωνώντας βέβαια με το σκεπτικό της που βλέπει παντού ευθύνες από τον «μπαμπούλα» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Παρ’ όλα αυτά, όμως, το ΠΑΣΟΚ θέλησε να επικεντρωθεί στην περίοδο ΣΥΡΙΖΑ (Σπίρτζης) και ΝΔ (Καραμανλής) προδικάζοντας σε μεγάλο βαθμό την ποινική ευθύνη των υπουργών και προτείνοντας προανακριτική επιτροπή.
Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο ΣΥΡΙΖΑ, μόνο που «ω του θαύματος» απαλλάσσει εκ των προτέρων από τυχόν ευθύνες τον Χρήστο Σπίρτζη.
Με απλά λόγια, λοιπόν, έχουμε στη Βουλή ένα κόμμα τη ΝΔ, που ακολουθεί πιστά τη γραμμή «όλα στο φως για να μην ξανασυμβούν» και δύο κόμματα με καθαρά τακτικούς και μικροπολιτικούς ελιγμούς, χωρίς διάθεση να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για απόλυτη ασφάλεια στον σιδηρόδρομο.
Να τονίσω ότι από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας, υπήρξε παραίτηση υπουργού, σύσταση τεχνικής επιτροπής διερεύνησης των συνθηκών και παρέμβαση της δικαιοσύνης, η έρευνα της οποίας συνεχίζεται.
Όσο αφορά στο επιχείρημα των δύο κομμάτων για επέμβαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελέως, αυτή αφορά δημοσιονομικά θέματα, διότι λόγω της καθυστέρησης υλοποίησης της σύμβασης για τηλεδιοίκηση προέκυψαν χρηματοοικονομικές διορθώσεις. Δεν αφορά τις τυχόν ποινικές ευθύνες.
Η ΝΔ αφήνει τα δύο κόμματα της αντιπολίτευσης να την κυνηγούν με άσφαιρα πυρά και επικεντρώνεται στο πως θα βελτιώσει την ποιότητα παροχής υπηρεσιών στον σιδηρόδρομο, με έμφαση στα θέματα ασφάλειας.