«ΕΙΜΑΙ ΠΑΟΚ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΝΝΟΦΑΣΚΙΑ ΜΟΥ» (Συνέντευξη στην εφημερίδα «Metrosport» 8-9-2013)

Σε αθλητική εφημερίδα δίνετε συνέντευξη σήμερα, οφείλω λοιπόν να σας ρωτήσω αν έχετε κάποια σχέση με τον αθλητισμό.
Φυσικά και έχω. Ουσιαστικά βέβαια είμαι ποδοσφαιρόφιλος, μετά από τα μάρμαρα του Διοικητηρίου, έπαιξα νέος ποδόσφαιρο στον ΤΡΙΤΩΝΑΒΟΛΒΗΣ, μετά από ένα σύντομο πέρασμα από τη Νίκη Διοικητηρίου. Αργότερα υπήρξα αντιπρόεδρος του ΠΑΟΔ ενώ διετέλεσα  και ένα διάστημα προεδρεύων του Μακεδονικού. Έχω εικόνα όμως από αρκετά αθλήματα, κυρίως από μπάσκετ και στίβο. Γενικά παρακολουθώ αθλητικά στη τηλεόραση, ενώ στο γήπεδο πηγαίνω κυρίως σε ποδοσφαιρικούς αγώνες.
Δεν μπορώ να αφήσω την ευκαιρία χαμένη κ. Σιμόπουλε και να μην ρωτήσω τι ομάδα υποστηρίζετε;
Καλή ερώτηση, στην οποία οι πολιτικοί συνήθως απαντούν ως εξής: «Υποστηρίζω όλες τις ομάδες της Θεσσαλονίκης και χαίρομαι όταν κερδίζουν». Δεν θα απαντήσω όμως κάπως έτσι, καθώς δεν μου αρέσει να μασάω τα λόγια μου. Είμαι ΠΑΟΚ από τα γεννοφάσκια μου και συμμετέχω με τη ψυχή μου στις χαρές και στις λύπες του.
Τι πιστεύετε γενικά για τον αθλητισμό της πόλης και κυρίως για το ποδόσφαιρο;
Η αθλητική δραστηριότητα στην πόλη αντανακλά και την οικονομική της ζωή. Για πολλά χρόνια πριν την οικονομική κρίση, τις τύχες των ομάδων μας διαχειρίσθηκαν τοπικοί παράγοντες με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, ενώ και αρκετοί, όχι  όλοι, που ήρθαν από την Αθήνα θέλησαν να πάρουν κι όχι να δώσουν. Έτσι, χωρίς πολύ μεγάλο οικονομικό υπόβαθρο, μοιραίο είναι να ήμασταν ουραγοί.
Βέβαια η κρίση δημιούργησε προβλήματα στους δυο από τους τρεις «μεγάλους των Αθηνών», ενώ ο ΠΑΟΚ δείχνει να έχει μια δυναμική. Το έχω πει όμως και στο παρελθόν, δυνατός αθλητισμός προϋποθέτει οικονομική δύναμη στην πόλη. Ας αναλογισθούμε πόλεις, όχι πρωτεύουσες στην Ευρώπη με δυνατές ομάδες, όπως είναι το Μάντσεστερ, το Λίβερπουλ, το Μιλάνο, η Μασσαλία, το Μόναχο και η Βαρκελώνη. Η οικονομική τους δύναμη δίνει φτερά στην ομάδα τους.
Τι λοιπόν πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει ώστε να αποκτήσει οικονομική δύναμη η Θεσσαλονίκη;
Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, η Θεσσαλονίκη έχει και σήμερα ευκαιρίες για να ανακάμψει οικονομικά λόγω, κυρίως, της γεωγραφικής της θέσης. Συντομότερα μάλιστα από την Αθήνα. Μέσα από μεγάλα και μικρά οδικά, λιμενικά, αεροπορικά και σιδηροδρομικά έργα, μπορεί στρατηγικά να καταστεί κόμβος διεθνών μεταφορών, ιδίως για τη ΝΑ Ευρώπη, έχοντας ως βάση το λιμάνι της. Εκτός από εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο, σημαντική ενίσχυση και ρευστότητα για την τοπική οικονομία θα μπορούσε να εξασφαλίσει και ο τουριστικός κλάδος, με την πόλη μας να αποτελεί ιδανικό προορισμό πρωτίστως για τους βαλκάνιους και τους ανατολικοευρωπαίους.
Πέρα, όμως, από το λιμάνι και τον τουρισμό, η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο αποτελούν επίσης πυλώνες αυτού που συνηθίζω να αποκαλώ αναπτυξιακό πεντάγωνο της πόλης, με πέμπτη κορυφή τις αστείρευτες δυνατότητες πρωτογενούς παραγωγής της Κεντρικής Μακεδονίας.
Στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πώς κινηθήκατε σ’ αυτή την κατεύθυνση;
Στην κατεύθυνση που σας περιέγραψα  παραπάνω, ολοκληρώνουμε έργα υποδομών και σχεδιάζουμε την ένταξη νέων στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Ειδικότερα, υλοποιούμε τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, οι οποίοι θα επιτρέψουν μέσα στην επόμενη διετία- τριετία, να υπάρξει πολύ σύντομη πρόσβαση σε όλα τα γειτονικά κράτη. Στο ίδιο πλαίσιο περιλαμβάνεται και η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού.
Βέβαια, συμπληρωματικά σε όλα τα παραπάνω θα λειτουργήσει και η κατασκευή έργων στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.
Γενικά, μπορεί να πει κανείς ότι εντάσσουμε την Μακεδονία στα διευρωπαϊκά δίκτυα τα οποία καταλήγουν ως την Ρωσία.
Παράλληλα, πραγματοποιούμε στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» της Θεσσαλονίκης μία μεγάλη επένδυση, η οποία θα επιτρέψει το 2015-2016 να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις, ενώ στην πόλη της Θεσσαλονίκης εκτελείται με γρηγορότερους πια ρυθμούς η κατασκευή του μετρό, το οποίο μολονότι παραλάβαμε «ημιθανές», καταβάλλουμε προσπάθεια να ολοκληρωθεί στον καλύτερο δυνατό χρόνο. Πρόκειται για ένα αναπτυξιακό έργο που θα συμβάλλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Νέα έργα για την περιοχή της Θεσσαλονίκης θα υπάρξουν στο άμεσο μέλλον;
Νέα έργα υποδομών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης έχουν δρομολογηθεί ήδη, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Συγκεκριμένα βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο της αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής, στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, ενώ προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς η κατασκευή του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Όλη αυτή η δέσμη έργων φέρει τη σφραγίδα της Εγνατίας Οδού ΑΕ, η τεχνογνωσία της οποίας υπερβαίνουν τα ελληνικά σύνορα και αναγνωρίζονται και στη Βαλκανική.
Τέλος, πριν από λίγες μόνο ημέρες θετικές εξελίξεις υπήρξαν και τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, καθώς εξασφαλίσαμε τους απαραίτητους πόρους από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», για την εκπόνηση όλων των μελετών, που αφορούν στην κατασκευή των προβλητών αλλά και των απαραίτητων για το έργο κτιριακών εγκαταστάσεων.