ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:ΕΡΓΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΒΟΛΗ (ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 07-09-2014)

0
Σήμερα, όσοι κατέχουμε θέσεις ευθύνης στη Θεσσαλονίκη, έχουμε υποχρέωση να παλέψουμε ενωμένοι για περισσότερες υποδομές χωρίς αναβολή.
Στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχουμε ήδη κινητοποιήσει τόσο τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων όσο και την Αττικό Μετρό, τις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ και την Εγνατία Οδό, φορείς τους οποίους εποπτεύουμε και εκτελούμε μια σειρά έργων στην πόλη. Δεσπόζουσα θέση σε αυτή κατέχει το μετρό Θεσσαλονίκης, η βασική γραμμή του οποίου θα είναι έτοιμη το 2018. Ένα έργο που παραλάβαμε σταματημένο, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια έχει επανεκκινήσει και οι εργασίες για την ολοκλήρωσή του εξελίσσονται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, με εξαίρεση τους δύο σταθμούς του κέντρου. Στην Αγία Σοφία εκτελούνται αρχαιολογικές εργασίες, ενώ στη Βενιζέλου περιμένουμε την τελική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στα δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος κατασκευάζονται οι κόμβοι της Περιφερειακής Οδού, ικανοποιώντας ένα βασικό αίτημα των κατοίκων της δυτικής Θεσσαλονίκης. Αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015. Την ίδια περίοδο περίπου, στην άλλη πλευρά, αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και η Θεσσαλονίκη έτσι να μπορεί να υποδέχεται υπερατλαντικές πτήσεις.
Με σκοπό την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, συνδέουμε τον 6ο προβλήτα του λιμανιού με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ενώ εκτελούμε έργα βελτίωσης στους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος (τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα) και Θεσσαλονίκη – Μουδανιά. Νέα δεδομένα για την εμπορική και τουριστική δραστηριότητα της περιοχής μας θα δημιουργήσουν και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού. Εντός των επόμενων μηνών θα παραδοθεί ο οδικός άξονας Φλώρινας-Νίκης, έχει ήδη δοθεί στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, ενώ ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος του επόμενου έτους οι κάθετοι άξονες: Αρδάνιο – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και Καστοριά- Ελληνοαλβανικά σύνορα.
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκονται έργα που αποδεικνύουν στην πράξη το κοινωνικό πρόσωπο των υποδομών από τις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, φορέα τον οποίο εποπτεύουμε. Τον περασμένο μήνα υπογράφηκε η σύμβαση του έργου για την υλοποίηση της νέας πτέρυγας χειρουργείων του Νοσοκομείου «ΑΧΕΠΑ». Μια ακόμη υπογραφή μπήκε από τις Κτιριακές Υποδομές για την προμήθεια και εγκατάσταση του νέου τομογράφου PET – CT στο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο «Θεαγένειο», εξέλιξη που θα επιτρέψει τη διεξαγωγή των ιατρικών εξετάσεων στην πόλη μας. Επιπλέον, εντός του μηνός προγραμματίζεται   η μετεγκατάσταση των πυροσβεστικών υπηρεσιών στον Α΄ Πυροσβεστικό Σταθμό Θεσσαλονίκης (Ολυμπιάδος & Αγίου Δημητρίου), έργο το οποίο εκτελέστηκε με τη διαδικασία της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Ταυτόχρονα, επιχειρείται εκμηδενισμός της διπλοβάρδιας στη δυτική Θεσσαλονίκη. Σταδιακά, κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για δημοπράτηση την τριετία 2013 έως 2015 14 σχολικών συγκροτημάτων κυρίως στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ έχουν ενταχθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα εσωτερικής αναβάθμισης σχολείων το 55ο Δημοτικό Σχολείο του Δήμου Θεσσαλονίκης, το 2ο Δημοτικό Σχολείο  Ευκαρπίας Δήμου Σταυρούπολης – Παύλου Μελά, το 13ο Δημοτικό  Σχολείο  Αμπελόκηπων Μενεμένης και το 9ο – 12ο Δημοτικά Σχολεία Κορδελιού – Ευόσμου.
 Η προσπάθεια για τη συνολική αναβάθμιση των υποδομών στη πόλη είναι καθημερινή και πρέπει να είναι συλλογική.