Να στηριχθεί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. (Άρθρο στον «Ελεύθερο τύπο», 05-07-2019)

0

Πολύ έγκαιρα έχω υποστηρίξει ότι η παραχώρηση σε ιδιώτες της εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού πρέπει να προχωρήσει. Οφείλουμε όμως να συζητήσουμε εκ νέου το μοντέλο παραχώρησης σύμφωνα με τα νέα δεδομένα.

Παράλληλα, όμως είναι απαραίτητο να μην χαθεί η σημαντική τεχνογνωσία που έχει η Εγνατία Οδός ΑΕ τόσο στη διαχείριση αυτοκινητοδρόμων, όσο και στην κατασκευή οδικών έργων.

Για να αποφύγουμε, την ελάχιστη έστω πιθανότητα να έχουμε αντίστοιχα της Γένοβας φαινόμενα με τη κατάρρευση των γεφυρών, πρέπει η πολιτεία να δημιουργήσει ένα μητρώο γεφυρών με βάση το οποίο θα εκτελούνται προληπτικές συντηρήσεις σύμφωνα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η δημιουργία του μητρώου αυτού προτείνω να ανατεθεί στην Εγνατία Οδό Α.Ε., η οποία άλλωστε εδώ και τρία χρόνια έχει αναλάβει να υλοποιήσει το πρόγραμμα «Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας», ύψους 500 εκ. ευρώ, με προβλεπόμενη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ή από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ως παρόμοιο έργο μπορεί να θεωρηθεί και η συντήρηση των γεφυρών. Η κυβέρνηση στο τομέα αυτό έχει να επιδείξει ελάχιστη πρόοδο.

Θα μπορούσε επίσης η Εγνατία Οδός Α.Ε. να λειτουργήσει ως συντονιστική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων, τώρα μάλιστα που παραδόθηκαν και οι υπόλοιποι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι και να αναλάβει το «ηλεκτρονικό» διόδιο. Ο συντονισμός αυτός κρίνεται απαραίτητος από τη στιγμή που οι παραχωρησιούχοι είναι διαφορετικοί, ενώ πάντα πρέπει να υπάρχει από την πλευρά της πολιτείας επίβλεψη της ορθής υλοποίησης των συμβάσεων.

Τα θέματα αυτά συζητήσαμε σε πρόσφατη επίσκεψη με τους εργαζομένους στην εταιρεία με σκοπό να αναζητήσουμε λύσεις που θα διασφαλίζουν τις θέσεις εργασίας στην επιχείρηση, αλλά και την πολύτιμη τεχνογνωσία της.

Μεταξύ των αναπτυξιακών λύσεων που συζητήσαμε περιλαμβάνεται και η εποπτεία της παραχώρησης του οδικού άξονα της Εγνατίας, καθώς και η ανάληψη όλου του έργου της οδικής ασφάλειας στην χώρα.

Να σημειωθεί ότι ενώ η χώρα είχε εισέλθει σε προεκλογική περίοδο, η κυβέρνηση και ειδικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης βιάστηκε πριν λίγες ημέρες να τοποθετήσει τον κ. Αθανάσιο Σχίζα στην «χηρεύουσα» θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ. Θυμίζω ότι ο κ. Σχίζας ήταν διευθύνων σύμβουλος στη ΓΑΙΟΣΕ και «πρωταγωνίστησε» στο θέμα της σύμβασης παραχώρησης του Θριάσειου πεδίου.