Έτσι θα ενισχυθεί το επιχειρείν ( Συνέντευξή μου στην εφημερίδα «Karfitsa», 05-07-2019)

  • Διαθέτει η Νέα Δημοκρατία σχέδιο ετοιμότητας για την επόμενη μέρα, καθώς η κοινωνία διατηρεί υψηλές προσδοκίες;

Η ΝΔ την επόμενη ημέρα των εκλογών, είναι αποφασισμένη να κινηθεί μπροστά, να προωθήσει μία ισχυρή ανάπτυξη. Δεν θα αφήσουμε την χώρα να εξακολουθεί να σέρνεται με χαμηλούς αναπτυξιακούς ρυθμούς την ίδια ώρα που υπάρχει μία περιοριστική δημοσιονομική πολιτική. Θα διαπραγματευτούμε σε όλα τα πεδία με τους εταίρους μας, αποσκοπώντας σε πραγματικά εθνικά οφέλη και όχι σε πρόσκαιρα πολιτικά ή κομματικά οφέλη. Πιστεύουμε σε μια πολιτική που θα φέρει την ανάπτυξη στο 4% και θα εξορθολογήσει τις δαπάνες του κράτους, χωρίς απολύσεις, αλλά με οριζόντια μείωση της φορολογίας. Όσον αφορά την δική μου επιδίωξη, έχω σταθερά την άποψη ότι τα αποτελέσματα έρχονται με σκληρή δουλειά, μέθοδο, υπομονή και επιμονή. Το επιβεβαιώνει η θητεία μου στην τελευταία κυβέρνηση της ΝΔ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Παλεύω εδώ και χρόνια, με απτά αποτελέσματα, για μια Θεσσαλονίκη με σύγχρονες υποδομές, κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, τουριστικό προορισμό, διεθνές εκπαιδευτικό και ιατρικό κέντρο. Από τα αποτελέσματα της θητείας μου στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων προς όφελος της Θεσσαλονίκης ξεχωρίζουν η λύση των προβλημάτων του Μετρό, οι κόμβοι στην Δυτική Περιφερειακή, η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη, οι δεκάδες σχολικές αίθουσες, η νέα πτέρυγα των χειρουργείων στο ΑΧΕΠΑ, η μονάδα ΡΕΤ στο Θεαγένειο κα. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα επιδιώξω να προωθήσω όλες τις μεγάλες παρεμβάσεις στις οποίες αναφέρθηκα και πριν.

  • Ποιο είναι το όραμα σας για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης;

Σχέδιο, πολιτική βούληση, υπομονή και δουλειά, είναι τα συστατικά στοιχεία της «συνταγής» ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και για όλη τη χώρα. Απουσία σχεδίου, κοντόφθαλμη στρατηγική, εγωισμός και συμφεροντολογική προσέγγιση χαρακτηρίζει τις προσπάθειες ανάπτυξης στην πόλη μας, σε συνδυασμό με τις εκθέσεις ιδεών των περιβόητων master plan και των επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το λιμάνι αποτελεί έναν κρίκο, ο οποίος έρχεται να προστεθεί δίπλα στα υπόλοιπα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, όπως είναι η γεωγραφική της θέση, το παραλιακό μέτωπο, οι τουριστικές προοπτικές και ο πρωτογενής τομέας της ευρύτερης περιοχής μας. Οι αναπτυξιακές προοπτικές ενισχύονται από το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, που όμοιό του ελάχιστες πόλεις διαθέτουν σε όλο τον κόσμο και το οποίο παραμένει αναξιοποίητο, ενώ μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις και να δημιουργηθούν πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας. Μαρίνες, πλωτές υποδομές αναψυχής και διεθνείς αθλητικές δράσεις και όλα αυτά με σεβασμό στο περιβάλλον και στην ανάγκη των κατοίκων της πόλης να διατηρήσουν την «διέξοδο» τους προς την θάλασσα, έχουν βρει εφαρμογή εδώ και πολλές δεκαετίες σε άλλα αστικά κέντρα του εξωτερικού με θαλάσσιο μέτωπο. Στο πλαίσιο αυτό προφανώς έχουν θέση και οι συνδυαστικές μεταφορές με έδρα τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα αναβαθμίσουν συνολικά την προοπτική της πόλης. Άλλες τρεις παρεμβάσεις που χρειάζεται η πόλη άμεσα είναι η ολοκλήρωση του Μετρό, η δημιουργία ενός σύγχρονου και αξιόπιστου συστήματος επιβατικών αστικών μεταφορών (καθώς καταρρέει ο ΟΑΣΘ) και η τόνωση της τουριστικής κίνησης.

  • Ποιός είναι ο σχεδιασμός της Νέας Δημοκρατίας για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης;

Μία «τρύπα στο νερό» που χειροτέρευσε την ποιότητα εξυπηρέτησης των πολιτών της Θεσσαλονίκης είναι τελικά η πολιτική της κυβέρνησης για τον ΟΑΣΘ. Ο κρατικός και κομματικός έλεγχος των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι το μόνο που τους απασχολεί. Αναρωτιέται κανείς γιατί υλοποιήθηκε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ όταν θα μπορούσε να προετοιμαστεί με χρονική άνεση η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Από το κρατικοδίαιτο ιδιωτικό μονοπώλιο μεταβήκαμε σε «hardcore» δημόσιο με όλες τις αδυναμίες, που έχει αυτή η κατάσταση. Η μοναδική μακροπρόθεσμα βιώσιμη λύση για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι το άνοιγμα στον ανταγωνισμό. Δεν χρειαζόμαστε κρατικά μονοπώλια, όπως δεν χρειαζόμαστε και ιδιωτικά. Ένας ΟΑΣΘ, χωρίς κομματικές παρεμβάσεις, με σύγχρονο management, με εξορθολογισμένο το κόστος λειτουργίας του, χάριν των υποδομών και της τεχνογνωσίας, που διαθέτει, δεν πρέπει να φοβάται τον ανταγωνισμό.

  • Με ποιο τρόπο θα ενισχυθεί το επιχειρείν στη χώρα μας;

Με ισχυρή ανάπτυξη και επενδύσεις που θα φέρουν περίπου 120.000 νέες και καλά πληρωμένες δουλειές το χρόνο είναι η πρώτη μεγάλη τομή. Η ΝΔ δεσμεύτηκε ότι θα:

  • Μειώσει το φόρο επιχειρήσεων από 28% σε 20%, μέσα σε δύο χρόνια και τον φόρο μερισμάτων από 10% σε 5%.
  • Καθιερώσει κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων με διπλασιασμό του χρόνου συμψηφισμού ζημιών με κέρδη και υπεραποσβέσεις για νέες επενδύσεις σε ποσοστό 200%.
  • Απλοποιήσει τις αδειοδοτήσεις με ρητές προθεσμίες, καθιερώνοντας την ηλεκτρονική υπογραφή για πολίτες και επιχειρήσεις.
  • Επισπεύσει την εκδίκαση των προσφυγών για επενδύσεις, σε ειδικά τμήματα δικαστηρίων.
  • Οι άνεργοι θα μειωθούν από 850.000 σήμερα στις 560.000, καθώς οι νέες δουλειές θα είναι πολλαπλάσιες εκείνων που χάνονται. Επιπλέον η ΝΔ θα προχωρήσει με
  • Τη μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή για μισθωτούς, επαγγελματίες και αγρότες από 22% σε 9% για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ.
  • Την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.
  • Τη μείωση των εισφορών για κύρια σύνταξη από 20% σε 15% εντός της τετραετίας.
  • Τη μείωση του ΦΠΑ, με καθιέρωση τελικά δύο βασικών συντελεστών 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα, αλλά και διατήρηση του υπερμειωμένου συντελεστή του 6%.