ΠΕΡΙ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑΣ (Συνέντευξη στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος της Κυριακής» 5-1-2014)

Κύριε Σιμόπουλε, τι έχτε να πείτε για τη συμμετοχή του ονόματός σας στη σχετική συζήτηση περί υποψηφίου δημάρχου Θεσσαλονίκης;

Είμαι «γέννημα θρέμμα» της Θεσσαλονίκης στη ζωή της οποίας συμμετέχω εδώ και δεκαετίες επαγγελματικά, κοινωνικά και πολιτικά και είναι λογικό να ενδιαφέρομαι γι’ αυτήν.
Οι σχετικές, περί Δήμου, αναφορές δεν μ’ αφήνουν αδιάφορο, τα ις αντιμετωπίζω, όμως, με μεγάλη περίσκεψη.
Δεν είναι απλή υπόθεση να είσαι υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε μια πόλη που διαθέτει πληθώρα προσωπικοτήτων, ικανών να διαδραματίσουν αυτό τον ρόλο.

Ποιοι είναι οι παράγοντες  από τους  οποίους θα  εξαρτηθούν  οι τελικές σας αποφάσεις; 

Ένας υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να μπορεί να εκφράσει μια διαφορετική άποψη για την πόλη, από τη σημερινή δημοτική αρχή, τόσο όσον αφορά στον τρόπο όσο και στην ουσία άσκησης της πολιτικής. Πρέπει να μπορεί να αθροίζει δυνάμεις, κυρίως παραγωγικές, και να μπορεί να είναι αποτελεσματικός.
Όλα τα παραπάνω, απαιτούν σοβαρές και εκτενείς συζητήσεις με τους φορείς έκφρασης της κοινωνίας.
Είναι μια εποχή που συμμετέχω σ’ αυτές τις συζητήσεις.
Δεν σας κρύβω, όμως, ότι έχουμε πολλή δουλειά να τελειώσουμε και στο Υπουργείο. Επανεκκινούν το ένα μετά το άλλο πολλά δημόσιο έργα, έχουμε δημοπρατήσει άλλα και είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε έργα ύψους 2 δις. ευρώ, ενώ εκτός από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, αναλάβαμε πρόσφατα και την ευθύνη κατασκευής νοσοκομειακών μονάδων.
Σ’ αυτή τη διαδικασία συμμετέχει, βέβαια, και η Θεσσαλονίκη με έργα όπως το ΜΕΤΡΟ, οι κόμβοι της Δυτικής Περιφερειακής, η σύνδεση του Λιμανιού με την ΠΑΘΕ, οι δρόμοι για Χαλκιδική, οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας, με μελέτες όπως είναι αυτές για τη θαλάσσια συγκοινωνία  και την πλατεία Διοικητηρίου, αλλά και με την κατασκευή δεκάδων σχολικών αιθουσών σε όλο το Νομό.
Με απλά λόγια και από τη θέση που βρίσκομαι μπορώ να βοηθήσω σημαντικά την πόλη.

Η κάθοδος σας στις δημοτικές εκλογές,  προϋποθέτει τη στήριξη  της Ν.Δ. ;

Όταν αναφέρομαι σε στοίχιση δυνάμεων, περιλαμβάνω και τα κόμματα, τα οποία χωρίς να ποδηγετούν την τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να έχουν άποψη.  Μην ξεχνάμε, όμως, ότι η εκλογή Δημάρχου απαιτεί πλειοψηφία πολύ πέρα των δυνάμεων οποιουδήποτε κόμματος.

Έχετε  κατ’επανάληψιν  επικρίνει με  αυστηρό τρόπο  τις επιλογές  του δημάρχου , Γ. Μπουτάρη  και όχι  μόνο στην υπόθεση του μετρό. Εάν  είσασταν εσείς ο  δήμαρχος, ή αν είστε   υποψήφιος και εκλεγείτε  τι διαφορετικό θα  κάνατε,   δεδομένων των μεγάλων  οικονομικών  δυσκολιών που αντιμετωπίζει συνολικά η Αυτοδιοίκηση;

Με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων έχω χειρισθεί και παρακολουθήσει πολλά ζητήματα της πόλης και έτσι γνωρίζω πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας της Διοίκησης Μπουτάρη.
Κυρία Στιβακτάκη, το κύριο πρόβλημά της είναι η αναποτελεσματικότητα και οι εμμονές και  δεν αναφέρομαι βέβαια μόνο στο ΜΕΤΡΟ ή στο πρόβλημα της αποκομιδής των σκουπιδιών, αλλά και  στη χωροθέτηση των μαρίνων στο Θερμαϊκό, την προσωρινή μετεγκατάσταση του ιστορικού 5ου Λυκείου, την αναβίωση του Τραμ και τις εξαγγελίες για τελεφερίκ. Το ίδιο συμβαίνει και με ζητήματα όπως είναι η παραχώρηση της ΒΙΛΛΑ ΜΠΙΑΝΚΑ και το Κέντρο Αστέγων.
Τα περισσότερα από τα παραπάνω για να δρομολογηθούν δεν απαιτούν χρήματα αλλά οργάνωση, μέθοδο και πολλή δουλειά, στοιχεία που η διοίκηση Μπουτάρη δεν διαθέτει. Αντίθετα, είναι ειδικοί, στο να ανοίγουν ζητήματα που αφορούν σε κοινωνικές μειοψηφίες, ορισμένα από τα οποία και εγώ θα προσέγγιζα με τον ίδιο τρόπο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα τα ανήγαγα σε μείζονα ζητήματα για την πόλη.
Συμπερασματικά, μπορείς να κάνεις δουλειά ακόμη και κάτω από τις σημερινές δύσκολες συνθήκες. Απαιτείται, όμως, σταθερότητα θέσεων, γνώση σε βάθος των προβλημάτων και αποφασιστικότητα.

Παρεπιπτόντως με τους σταθμούς  του   μετρό στη   Βενιζέλου και τη Βούλγαρη πού βρισκόμαστε σήμερα;

Για τον πρώτο, περιμένουμε στα μέσα Ιανουαρίου την εκδίκαση της προσφυγής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο Επικρατείας. Πιστεύω ότι η πρόταση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, ώστε να έχουμε ένα Σταθμό- Μουσείο, τελικά θα υιοθετηθεί απ’ όλες τις πλευρές.
Για τη Βούλγαρη, όταν θα έχουμε από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης τον καθορισμό τιμής μονάδας για την απαλλοτρίωση, θα αποφασίσουμε για το πώς θα προχωρήσουμε.

Πρόσφατα κάνατε λόγο για ολοκλήρωση του μετρό το 2017  από τα πανεπιστήμια και ανατολικότερα.  Μπορεί να προχωρήσει μια τέτοια λύση;

Έχω πει πως από το καλοκαίρι και μετά το πρόβλημα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης λέγεται αρχαιότητες στη Βενιζέλου. Οι διεκδικήσεις του Κατασκευαστή βρίσκονται στη διαιτησία, έχουμε παραδώσει στην κοινοπραξία όλους τους σταθμούς, πλην της Βούλγαρη και οι εργασίες εξελίσσονται με ικανοποιητικό ρυθμό. Είμαστε αναγκασμένοι να μελετούμε όλα τα σενάρια ώστε να παραδώσουμε το έργο ή τμήμα του το ταχύτερο δυνατό. Τέλος, οι μελέτες των γραμμών προς Σταυρούπολη και Εύοσμο είναι σε εξέλιξη.

Πώς αντιμετωπίζετε τη διπλοβάρδια στη Θεσσαλονίκη;

Η διπλοβάρδια στη Δυτική Θεσσαλονίκη είναι ήδη μειωμένη. Συνεχίζει, όμως, να υπάρχει και γι’ αυτό δίνουμε βαρύτητα στην περιοχή αυτή όσον αφορά στην ανέγερση νέων σχολικών συγκροτημάτων,. Όμως, η συντήρηση και η λειτουργία τους, όπως και  η αποπεράτωση των ημιτελών κτισμάτων, είναι ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης και του Υπουργείου Παιδείας.