ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ (ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ) ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ (Συνέντευξη στην εφημερίδα «Ρεπορτάζ»)

Ποια είναι τα κυριότερα έργα που προωθείτε για τη Θεσσαλονίκη από τη θέση σας ως Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων;

Ξεκινώντας από τα δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος, ηα ναβάθμιση της Δυτικής Περιφερειακής Οδού με την κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων, είναι ένα από τα σημαντικά έργα που κατασκευάζονται ήδη με δύο εργολαβίες. Προωθούμε ακόμη τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού, όπως και τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με τον Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, έργο που περιέχει ανισοπεδοποίηση διαβάσεων. Ταυτόχρονα, εντάσσεται στο ΕΣΠΑ η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στην Μενεμένη.

Επιπλέον, νέα έργα εκτελούνται, μέσω της εταιρίας Εγνατία Οδός ΑΕ, μεταξύ των οποίων εργασίες βελτίωσης του οδικού άξονα Θέρμη-Γαλάτιστα, εργασίες διαπλάτυνσης στο τμήμα Μουδανιά-Ποτίδαια της Εθνικής Οδού και παρεμβάσεις εντός του αστικού ιστού, όπως για παράδειγμα η ανάπλαση της Πλατείας Διοικητηρίου.  Ταυτόχρονα, είναι σε εξέλιξη εργασίες αναβάθμισης του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», ώστε το 2015-2016το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις. Πρόνοια υπάρχεικαι για το θαλάσσιο μέτωπο, καθώς εξασφαλίσαμε πόρους για τις μελέτες τηςθαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, ενώ υλοποιούμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης και κατασκευής σχολικών μονάδων του νομού μέσω του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, τον οποίο εποπτεύουμε.

Ειδικότερα, δρομολογήσαμε 14 νέα σχολικά συγκροτήματα για την Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης. Αρκεί να σας αναφέρω ότι στη δυτική Θεσσαλονίκη, κατασκευάζονται τρεις νέες σχολικές μονάδες, έχουν δημοπρατηθεί το τελευταίο διάστημα οκτώ και μελετάται η κατασκευή άλλων τριών. Εξασφαλίζοντας, λοιπόν κυρίως κοινοτικούς πόρους δημοπρατούμε, συμβασιοποιούμε και μελετάμε τα διδακτήρια αυτά, με στόχο να εξασφαλίσουμε σύγχρονες σχολικές υποδομές για τα παιδιά του νομού Θεσσαλονίκης, μειώνοντας ταυτόχρονα ακόμη περισσότερο τη διπλοβάρδια. Επιπλέον, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχε ολοκληρωθεί η αποστολή 6.500 ειδών εξοπλισμού σε 60 σχολικές μονάδες, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης προχωράει σε ότι αφορά τη βασική γραμμή και την επέκτασή του προς την Καλαμαριά. Προς τα δυτικά όμως ακόμη βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο. Υπάρχουν κάποιες εξελίξεις;

Παρά τις αντιξοότητες, το έργο επέκτασης του μετρό προς Σταυρούπολη βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης της Προμελέτης. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και οι γεωτεχνικές έρευνες, καθώς και η προκαταρκτική μελέτη, με την οποία καθορίστηκε η χάραξη του έργου και η χωροθέτηση των σταθμών και των λοιπών εγκαταστάσεων. Πρόσφατα μάλιστα ξεκίνησε η εκπόνηση της Προμελέτης του έργου από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και θα ακολουθήσει στη συνέχεια η Οριστική Μελέτη. Μετά τις γιορτές θα έχουμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε δημόσια τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας.

Όσον αφορά στην επέκταση του μετρό προς Εύοσμο, βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης των προκαταρκτικών μελετών. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός για τις τοπογραφικές εργασίες και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για τις γεωλογικές μελέτες.

Καταλαβαίνετε, λοιπόν ότι εργαζόμαστε σε πολλές κατευθύνσεις και γενικά επιταχύνουμε τις διαδικασίες. Θα πρέπει ωστόσο να γνωρίζετε ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα παρουσιάζονται πάντα κατά την κατασκευή της βασικής γραμμής. Οι επεκτάσεις ολοκληρώνονται ταχύτερα.

Μπήκατε σε μια «κόντρα» με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, με κεντρικό θέμα την πορεία των εργασιών του μετρό της Θεσσαλονίκης. Θεωρείτε ότι ευθύνεται η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για τις καθυστερήσεις στο έργο;

Γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια στην πολιτική ζωή της χώρας ευδοκίμησαν πολύ οι έννοιες του πολιτικού κόστους και της επικοινωνίας. Είναι ανώδυνο «να σηκώνεις την παντιέρα της επανάστασης» για να είσαι σε κάποιους αρεστός, ακόμη και όταν διακινδυνεύει το πιο σημαντικό αναπτυξιακ όέργο, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην πόλη. Σε ό,τι με αφορά, δεν δίστασα ούτε θα διστάσω να συγκρουστώ για να ολοκληρωθεί με τους ταχύτερους δυνατόν ρυθμούς το μετρό της Θεσσαλονίκης. Παραλάβαμε ένα έργο ημιθανές και καταβάλλουμε, με επιτυχία, καθημερινά προσπάθειες για την επιτάχυνση του. Δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να φρενάρει αυτήν την εξέλιξη και προφανώς ούτε τον κ.Μπουτάρη, ο οποίος με τις πράξεις του ευθύνεται πλέον για την καθυστέρηση των εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου, μια εξέλιξη η οποία επηρεάζει και το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου.

Πολλοί θεωρούν ότι επιδιώκετε να είστε υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, με την υποστήριξη της ΝΔ. Υπάρχει αυτή η προοπτική η θα είστε υποψήφιος βουλευτής;

Αυτό το οποίο πιστεύω απόλυτα είναι ότι υπάρχουν πολλοί ρόλοι μέσα από τους οποίους κάποιος μπορεί να προσφέρει στην πόλη, που γεννήθηκε και μεγάλωσε. Ούτως ή άλλως, το έκανα ως επαγγελματίας μηχανικός, ως μέλος Δ.Σ. επαγγελματικών φορέων και το κάνω τώρα και από τη θέση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων, προσπαθώντας καθημερινά να φέρω πόρους και έργα στη Θεσσαλονίκη. Αν ωστόσο στο μέλλον υπάρξει κάποιος άλλος ρόλος μέσα από τον οποίο θα μπορέσω να βοηθήσω την πόλη, θα το κάνω χωρίς φόβο και κυρίως με πάθος.

Ένα από τα σημαντικά έργα για το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και ειδικά για το δυτικό τμήμα είναι οι ανισόπεδοι κόμβοι του δυτικού τμήματος της περιφερειακής οδού. Οι δήμαρχοι της περιοχής υποστηρίζουν πως το έργο «είναι δικό τους», προφανώς και λόγω της προεκλογικής περιόδου. Κατά πόσο ισχύει αυτό;

Κατανοώ τις ανάγκες των δημάρχων για προβολή έργου, ειδικά αυτήν εποχή. Οι δήμαρχοι άλλωστε, περιέβαλαν το έργο με μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά πρόκειται για ένα έργο το οποίο μελετήθηκε και υλοποιείται από την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ, την οποία εποπτεύουμε στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και χρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Ξεκάθαρες κουβέντες.