ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «FREE SUNDAY» (26-10-2013)

-Εκτελούνται σήμερα, σε περίοδο οικονομικής κρίσης δημόσια έργα στην Ελλάδα και ποια;
Οι υποδομές δεν μπορούν να απουσιάζουν από την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, ιδιαίτερα τώρα που καταγράφονται οι πρώτες θετικές ενδείξεις, οι οποίες δημιουργούν προσδοκίες αρχικά σταθεροποίησης της οικονομικής κατάστασης και μεταγενέστερα ανάταξής της. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν αξιοποιούμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία και κοινοτικούς πόρους, για την υλοποίησή τους.
Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαδικασίες για την πλήρη επανεκκίνηση των έργων στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Κεντρική Οδός και Ιόνια Οδός), όπως επισημαίνουν άλλωστε και οι ίδιοι οι αρμόδιοι κοινοτικοί παράγοντες, ενώ ένα ευρύ πρόγραμμα μικρότερων έργων υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα με εξασφαλισμένους τους απαραίτητους πόρους από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγονται εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο-Σπάρτη στην Πελοπόννησο, στη Στερεά Ελλάδα, εκτελούνται εργασίες στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Αγίας Μαρίνας Στυλίδας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Ραχών, όπως και στην εθνική οδό Λαμίας – Καρπενησίου, στο τμήμα από την έξοδο Καστρίου έωςτ ην έξοδο της Μακρακώμης.
Στη Θεσσαλία,  υλοποιείται η σύνδεση του Βελεστίνου με την ΠΑΘΕ και την πόλη του Βόλου, όπως και η κατασκευή του τμήματος Αγορίτσας – Αγριάς της παράκαμψης του Βόλου. Στη δυτική Ελλάδα, επανεκκινούν οι εργασίες για την οδική σύνδεση του Ακτίου με το δυτικό άξονα βορρά – νότου και στη Βόρεια Ελλάδα κατασκευάζουμε τους κάθετους άξονες στην Εγνατία Οδό, οι οποίοι θα επιτρέψουν μέσα στην επόμενη διετία- τριετία να υπάρξει πολύ σύντομη πρόσβαση σε όλα τα γειτονικά κράτη. Στην Κρήτη, υλοποιείται η κατασκευή διάφορων τμημάτων του βόρειου άξονα.
Γίνονται, λοιπόν, πολλά έργα και εντάσσονται ακόμη περισσότερα στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020, γνωστό ως νέο ΕΣΠΑ, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Αναφέρθηκα βέβαια σε οδικά έργα, ενώ υπάρχουν λιμενικά και έργα σε αεροδρόμια.
-Τα δημόσια έργα συμβάλλουν στην αναπτυξιακή προσπάθειατης χώρας και με ποιο τρόπο;
Στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων πιστεύουμε ότι οι υποδομές ως μέρος ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών αποτελούν δημόσιες επενδύσεις υψηλής απόδοσης, καθώς  προσφέρουν δυνατότητες ανάπτυξης διαμετακομιστικών κέντρων, προσθέτουν υπεραξίες στη γη, υποβοηθούν τον τουρισμό και φυσικά ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες. Για αυτό και στο υπουργείο υλοποιούμε εκτός από οδικά, λιμενικά και σιδηροδρομικά και άλλα έργα, τα οποία θα ενταχθούν σε αυτό το δίκτυο, αναπτύσσοντας μια νέα δυναμική.
Ήδη, έργα επέκτασης εκτελούνται στο λιμάνι της Καβάλας, ενώ υπό ένταξη τελούν έργα εκβάθυνσης και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ταυτόχρονα, εξελίσσονται εργασίες στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας και της Μυκόνου. Επίσης, θα επαναδημοπρατηθεί το Λιμάνι Μεστών στη Χίο. Στην Κρήτη αυτή τη στιγμή εκτελείται έργο στο αεροδρόμιο της Σητείας, θα ξεκινήσουν άμεσα τα έργα στο αεροδρόμιο στα Χανιά, ενώ είναι υπό παραχώρηση το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.
Εργασίες αναβάθμισης πραγματοποιούνται και στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, περιλαμβάνοντας επέκταση του υφιστάμενου αεροδιαδρόμου προσαπογειώσεων, προκειμένου το 2015-2016 να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις. Ειδικότερα, στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης σε εξέλιξη βρίσκεται η αναβάθμιση της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής με δυο εγκατεστημένες εργολαβίες. Παράλληλα, προχωρά η σύνδεση της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού. Με φορέα υλοποίησης την Εγνατία Οδό βρίσκονται σε εξέλιξη έργα βελτίωσης του οδικού άξονα Θέρμη -Γαλάτιστα, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες διαπλάτυνσης στο τμήμα Μουδανιά-Ποτίδαια της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών.
Το παραπάνω δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών δεν σημαίνει ότι στερούμαστε «μεγάλων έργων». Στην Αθήνα, το μετρό επεκτείνεται με το τμήμα Χαϊδάρι/ Αγία Μαρίνα-Πειραιάς, με 7,5χλμ νέας υπόγειας γραμμής και 6 νέους σταθμούς. Όσον αφορά στο μετρό Θεσσαλονίκης, το βασικό έργο εκτελείται πλέον με ταχύτερους ρυθμούς, ενώ έχουν αυξηθεί και οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια. Εκτός από το βασικό έργο, λίγοι μήνες μόνο έχουν περάσει από την υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
-Αναφερθήκατε στο μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο ωστόσο παρουσιάζει προβλήματα. Η εξεύρεση αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου πυροδότησε ένταση στην τοπική κοινωνία. Τελικά, το έργο θα κατασκευαστεί;
Γνωρίζετε ότι κρατήσαμε το μετρό της Θεσσαλονίκης «ζωντανό» και σήμερα είμαστε σε καλύτερη κατάσταση. Τα εργοτάξια στην Ανάληψη, στο Παπάφειο, στην Μαρτίου και στο Αμαξοστάσιο λειτουργούν με πολύ καλούς ρυθμούς, προσφέροντας 800 θέσεις εργασίας στην πόλη.