Έως τις αρχές του 2015 η κυβέρνηση Σαμαρά είχε προχωρήσει στα εξής:
• Υποκατάσταση του ουσιαστικά πτωχευμένου βασικού συντελεστή της κοινοπραξίας από άλλον.
• Θέσπιση διαιτησιών. Είναι η κύρια αιτία που προχωρά το έργο. Επειδή ο νόμος περί δημοσίων έργων δεν προέβλεπε διαιτησία και το τίμημα ήταν turnkey, δεν ήταν δυνατόν να πληρωθούν οι εξωσυμβατικές εργασίες που οφείλοντο σε αλλαγή συνθηκών ( καθυστερήσεις από αρχαιολογικές εργασίες, αλλαγή χώρου εναπόθεσης χωμάτων, αλλαγή layout σταθμών).
• Παραλαβή σταθμών Παπάφη και Νέας Ελβετίας.
• Ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών στο βόρειο τμήμα της Αγίας Σοφίας και στο Βαρδάρη.
• Εξασφάλιση χρηματοδότησης 50 εκ. ευρώ για επιπλέον αρχαιολογικές εργασίες.
• Ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων.
• Παραλαβή τμήματος αμαξοστασίου από το Δήμο και κατασκευή αντιπλημμυρικού έργου στη Νέα Ελβετία.
• Μεταφορά των μετροποντίκων από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία, ώστε με αντίθετη πορεία να ολοκληρώσουν τις σήραγγες.
• Παράδοση του 70% των έργων πολιτικού μηχανικού που αποτελούσε τον κύριο όγκο της κατασκευής.
• Εξασφάλιση χρηματοδότησης, δημοπράτηση, συμβασιοποίηση και υλοποίηση με γρήγορους ρυθμούς της επέκτασης προς Καλαμαριά.
• Έναρξη, inhouse, από την Αττικό Μετρό της εκπόνησης των μελετών για τις επεκτάσεις, κυρίως, προς Σταυρούπολη και προς Αμπελοκήπους – Εύοσμο.