ΜΕΤΡΟ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΑΣΘ (Άρθρο στο Voria.gr, στις 20/02/2021)

0
Παρέμβασή μου στη Βουλή.
Για την γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα δεν είδα στη Βουλή να υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Πρόκειται για έργο το οποίο προετοιμάσθηκε από τις κυβερνήσεις Καραμανλή και Σαμαρά, με υποβολή μάλιστα και φακέλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ωρίμασε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και τελικά συμβασιοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση και την παρούσα ηγεσία του Υπουργείου υποδομών. Με τη διαδικασία των πρόδρομων εργασιών, θα αποφύγουμε υπέρογκες δαπάνες όπως έγινε στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στο οποίο δαπανήθηκαν έως σήμερα 135 εκ. ευρώ. Ούτε τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή του Τουταγχαμών να είχαμε ανακαλύψει. Όσον αφορά στις αρχαιότητες της Βενιζέλου είμαστε σε αναμονή της απόφασης του ΣΤΕ. Αν απορρίψει την προσφυγή, είμαι σίγουρος ότι σε λίγα χρόνια θα έχουμε εκεί ένα σταθμό μουσείο που θα τον χαίρονται οι πολίτες. Αν την αποδεχθεί θα πρέπει να αποδείξει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι η κυβερνητική του πρόταση είναι εφικτή και βιώσιμη. Δεν είναι όμως. Ήταν απλώς μια πρόταση ευχολόγιο.
Για την Εγνατία και εκεί δεν υπάρχει σημαντική διαφωνία για τα διόδια. Ούτως ή άλλως η συμφωνία με τους θεσμούς που πέτυχε ο Υπουργός είναι πολύ καλύτερη από την ΚΥΑ Τσακαλώτου-Σπίρτζη. Δεν θέλω επίσης να εστιάσω στα λάθη χειρισμών της προηγούμενης διοίκησης της Εγνατίας και του Υπουργείου όσον αφορά στο ηλεκτρονικό διόδιο. Η σύμβαση προχωρά, πρέπει όμως να συνδυαστεί με το αναλογικό διόδιο και τις κάρτες πολλαπλών διαδρομών ώστε να υπάρξει σημαντική μείωση στο κόστος μετακίνησης των καθημερινών χρηστών.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ μπαίνει σήμερα σε μια φάση ανάπτυξης. Το Υπουργείο εξασφάλισε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 450 εκ. ευρώ για το έργο οδικής ασφάλειας που θα εκτελέσει η εταιρεία σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα η εταιρεία αναλαμβάνει σημαντικότατο ρόλο στο έργο της Δίκαιης Μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία. Μπορεί ταυτόχρονα να αναλάβει και την δημιουργία του Μητρώου Υποδομών μια ήδη νομοθετημένη κυβερνητική λειτουργία.
Από την εποχή της συνεχούς συρρίκνωσης περνάει στη δυναμική ανάκαμψη. Πρέπει όλοι να τη στηρίξουμε.
Τέλος δεν κατανοώ του υψηλούς τόνους του ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα στις μεταφορές λόγω κακοκαιρίας. Σε πολύ μικρότερη έντασης κακοκαιρία πριν 2-3 χρόνια στη Θεσσαλονίκη, η τότε διοίκηση του ΟΑΣΘ, κατάφερε να μην κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία του οργανισμού. Η κυβέρνηση βελτιώνει συνέχεια την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η προσπάθεια συνεχίζεται όμως.